loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار شبیه‌سازی انسانی

بررسی قوانین و دیدگاه‌های اخلاقی درباره «شبیه‌سازی انسانی از دیدگاه آیین کاتولیک و دین اسلام» در کتابی با همین عنوان به قلم سید حسن اسلامی توسط انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب تجدید چاپ شد.

گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب با بررسی تاریخچه‌ای از شبیه‌سازی، به بیان دیدگاه‌های دین اسلام و مسیحیت درباره این اقدام که برخی آن را در راستای پیشرفت علم و دانش بشری دانسته‌اند، می‌پردازد.

یان ویلموت، جنین‌شناس اسکاتلندی، در سال 1996 موفق به پرورش گوسفندی از طریق لقاح مصنوعی شد و نام آن را «دالی» گذاشت. وی برای این کار از تکنیکی سود جست که به «کلونینگ» یا شبیه‌سازی معروف شد. این تنها دستاوردی علمی نبود، بلکه به سرعت دامنه آن به مباحث الاهیاتی، اخلاقی و سیاسی کشیده شد، متفکران جهان را درگیر خود ساخت و پرسش‌هایی نظیر این که آیا پس از «دالی» نوبت به انسان خواهد رسید؟ و اگر بتوان چنین کرد، آیا این کار اخلاقی خواهد بود؟ آیا این کار به معنای از بین رفتن نهاد خانواده نخواهد بود؟ تکلیف خدا و مساله خلقت در این میان چه می‌شود؟ و ... پدید آورد.

این مسایل،‌ شبیه‌سازی انسانی را به «بحث قرن» بدل ساخت. کتاب حاضر بر آن است با ردگیری تاریخی این مساله، ابعاد گوناگون آن را از دیدگاه مسیحیت و اسلام بررسی کند و به پرسش‌های پدید آمده در این زمینه پاسخ‌هایی را ارایه دهد.

چاپ دوم کتاب «شبیه‌سازی انسانی از دیدگاه آیین کاتولیک و اسلام» توسط انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب در شمارگان 2000 نسخه، 672 صفحه و بهای 80000 ریال توسط پخش پکتا روانه بازار نشر شده است.

دوشنبه 27 مهر 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط