loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار کتابی درباره ابوترابی

کتاب "پاسیاد پسر خاک"، دربرگیرنده شرح زندگی و زمانه مرحوم حجت‌الاسلام سیدعلی‌اکبر ابوترابی‌فرد به قلم محمد قبادی، توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.\
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این اثر چهل و یکمین کتاب از مجموعه آثار تحقیقی دفتر ادبیات انقلاب اسلامی است.

"پاسیاد پسر خاک" در دو فصل پیش از انقلاب و پس از انقلاب تدوین شده و محمد قبادی، در فصل اول به پیشینه خانوادگی، تولد، تحصیل و فعالیت سیاسی و آشنایی ابوترابی‌فرد با شهید سیدعلی اندرزگو پرداخته است.

فصل دوم این اثر، شرح فعالیت‌های سیدعلی‌اکبر ابوترابی در کمیته استقبال از امام خمینی(ره) و دوران دفاع مقدس و احوال وی در دوران اسارت در زندان‌‌های ارتش متجاوز صدام را دربر دارد.

در انتهای کتاب هم منابع و مأخذ، فهرست اعلام و عکس‌ها و اسنادی منتشر نشده از حجت‌الاسلام سیدعلی‌اکبر ابوترابی‌فرد آورده شده‌اند.
"پاسیاد پسر خاک" در قطع رقعی و 444 صفحه و با شمارگان 2500 نسخه و بهای 68000 ریال توسط انتشارات سوره مهر، به چاپ اول رسیده است.

سیدعلى‌اکبر ابوترابی‌فرد (1379 ـ 1318) در تظاهرات مردم قم در 15 خرداد سال 1342حضورى فعال داشت و بعد از آن همراه شهید سیدعلى اندرزگو به مبارزه جدی علیه حکومت پهلوی همت گماشتند و بارها مورد تعقیب ساواک قرار گرفتند.

همزمان با آغاز جنگ تحمیلی، در کنار شهید دکتر مصطفى چمران در ستاد جنگ‌هاى نامنظم به سازماندهى نیروهاى مردمى پرداخت و سرانجام در روز 26 آذر ماه سال 1359 در یکی از مأموریت‌ها به اسارت ارتش متجاوز صدام درآمد.

حجت‌الاسلام ابوترابى‌فرد در اردوگاه‌هاى عنبر، موصل 1، 3، 4 و رمادیه و تکریت 5، 17، 18 و نیز سلول‌هاى زندان‌هاى بغداد، اسیر بود و پس از ده سال اسارت، سرانجام در سال 1369 به میهن بازگشت و در تاریخ هفتم مهر 1369 با حکم مقام معظم رهبری، نماینده ولى‌فقیه در امور آزادگان شد.

وی در دوره‌هاى چهارم و پنجم مجلس شوراى اسلامی نیز نماینده مردم تهران بود و سرانجام در تاریخ دوازدهم خرداد 1379، بر اثر تصادف درگذشت.

چهارشنبه 29 مهر 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط