loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

همایش تربیت دینی در قم

نویسندگان مرتبط : محمدتقی مصباح یزدی

همایش "تربیت دینی در جامعه معاصر" با عنوان مبانی و راهکارها در قم برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام هادی رزاقی دبیر اجرایی این همایش در جمع خبرنگاران گفت: موضوع تربیت دینی سابقه چندانی ندارد و از طرح شدن آن نیز زمان زیادی نمی‌گذرد.

وی با بیان اینکه این موضوع در چند سال اخیر به صورت علمی و آکادمیک در کشور مطرح شده است اظهار داشت: برنامه‌ریزی و سرفصل‌های درس تربیت دینی تهیه شده است و در حال حاضر برای اولین بار ‌٦ نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد در موسسه امام خمینی(ره) در این رشته به تحصیل اشتغال دارند.

حجت‌الاسلام رزاقی بیان کرد: با فراخوانی که برای این همایش داده شده است؛ ‌١٣٥ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که با ارزیابی‌های صورت گرفته ‌٤٥ مقاله پذیرفته شده و از این تعداد نیز ‌٤٠ مقاله به چاپ رسیده است.

وی بااشاره به اینکه تعداد ‌١٢ مقاله برگزیده در روز همایش ارائه خواهد شد گفت: در کنار مجموعه مقالات چاپ شده، مجموعه‌ای از مصاحبه‌های گرفته شده از اساتید و بزرگان تربیت دینی همچون آیت‌الله مصباح یزدی و حائری شیرازی نیز چاپ شده است.

دبیر اجرایی همایش تربیت دینی با اشاره به اینکه کتاب ماخذ شناسی پرورش دینی نیز در حال تدوین است اظهار داشت: در این همایش آیت‌الله مصباح یزدی سخنرانی خواهند داشت و میزگردی با عنوان راهبردهای اساسی در تربیت دینی در دنیای معاصر با حضور آیت‌الله حائری شیرازی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: تربیت دینی در شرایط کنونی دنیای معاصر و راهبردهای اساسی در هدایت تربیت دینی از جمله مواردی است که در این میزگرد مورد بحث قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام رزاقی گفت: موسسه امام خمینی(ره) جامعه المصطفی العالمیه، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش و انجمن تعلیم و تربیت حوزه علمیه قم از جمله مراکز علمی هستند که در برگزاری این همایش همکاری دارند.

وی اظهار داشت: دبیرخانه این همایش ‌١٥ مقاله را به اساتید و صاحبنظران تعلیم و تربیت در حوزه و دانشگاه سفارش داده بود که تعداد ‌١١ مقاله آن تاکنون دریافت شده است.

یادآور می‌شود؛ این همایش روز پنج شنبه ‌٧/٨/٨٨ در دو نوبت صبح و عصر در تالار موسسه امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

سه‌شنبه 5 آبان 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط