loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتابی که می تواند جایگزین ساعت ها همایش بی نتیجه باشد/ چه کار کنیم که خرجمان دخلمان را در نیاورد؟!

انتشارات مرتبط : نارگل

نویسندگان مرتبط : مازیار بیژنی

شنبه 11 دی 1395

نزدیک به 7 سال است که از تأکید رهبر معظم انقلاب بر «اقتصاد مقاومتی» در دیدار کارآفرینان کشور می گذرد. مدلی که به تعبیر رهبری تنها راه نجات کشور در پیچ و خم های اقتصادی دنیا به حساب می آید. اما با این حال هنوز در میان اذهان عمومی معنای دقیقی از این کلیدواژه مهم شکل نگرفته است و مردم نیز به مانند بسیاری از مسئولین نقش و وظیفه خود در مسیر رسیدن به این مدل اقتصادی را نمی دانند.

با این وجود به نظر می رسد برخی از حرکت های خلاقانه که برخی هنرمندان انجام می دهند می تواند تأثیر فراوانی در تبیین کلیدواژه «اقتصاد مقاومتی» برای مردم داشته باشد. اتفاقی که اگر درست رقم بخورد و البته محصول آن به دست مردم برسد به راحتی می توان آن را جایگزین ساعت ها همایش بی حاصل دانست.
کتاب «الفبای اقتصاد مقاومتی» یا «چه کار کنم که خرجم دخلم را نیاورد» نوشته مهدی فرج اللهی به معنای دقیق کلمه بنا دارد الفبای پا گذاشتن در این راه را بیان کند. این کتاب که مازیار بیژنی کاریکاتوریست مطرح کشور طرح های آن را کشیده است با زبان ساده می کوشد تا مخاطب را از انجام عادت اشتباه باز دارد و مسیر موفقیت را به او پیشنهاد کند.
به عنوان مثال در این کتاب آمده است:«به قول معروف آدم ولخرج، قرض پس انداز می کند. اشتباه بزرگی است اگر فکر کنم که قناعت هم خانواده تنبلی است. قناعت،تلاش و پشتکار خانواده موفقیت هستند. من می خواهم با این خانواده دوست باشم و با آن ها رفت و آمد خانوادگی داشته باشم.»
البته در این کتاب که مزیت آن بیان ساده مسائل به حساب می آید نکاتی هم در توصیه به مدیران آمده است. در بخشی از این کتاب در خصوص مشورت با کارشناسان می خوانیم: «وقتی مدیر جایی هستم. برای تشکیل تیم کارشناسی و مشاوران خودم سراغ هیئت های علمی دانشگاه بروم نه سراغ رفقای تیم فوتبال محله مان و فک و فامیل. البته نسبت به همه رفقا و فک و فامیل ارادت دارم.»
به نظر می رسد 15 هزار تومان قیمت بالایی برای این کتاب که باید اکثر مردم و به خصوص دانشجویان و جوان تر ها آن را بخوانند به حساب می آید اما شاید برخی از نهاد ها مانند مترو بتوانند با خریداری این کتاب و گذاشتن آن در دسترس عموم به رسیدن این اثر به دست مردم کمک کنند. مطمئناً هزینه این کار از برگزاری همایش و سمینار ارزان تر است.
این کتاب 71 صفحه ای که به همت گروه طنز بزنگاه و توسط نشر نارگل منتشر شده است از آن دست کتاب های شیرین است که به راحتی می توان در یک سفر بین شهری یا یک وقت استراحت کوتاه در محل کار آن را مطالعه کرد و ضمن لذت بردن از نگاه طنازانه نویسنده و کاریکاتوریست درس هایی در خصوص زندگی کردن مبتنی بر «اقتصاد مقاومتی» آموخت.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط