loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار دو اثر از علامه جعفری

نویسندگان مرتبط : محمدتقی جعفری

کارشناس تدوین موسسه نشر آثار علامه جعفری از انتشار دو کتاب با عناوین «امید و انتظار» و «حکومت الهی حضرت مهدی(عج) بر زمین» به مناسبت یازدهمین سالگرد رحلت علامه جعفری خبر داد.

علی یگانه در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب یاران(ایبنا)،‌ با بیان این مطلب گفت: این آثار از میان کتاب‌ها و سخنرانی‌های علامه جعفری استخراج شده‌اند. کتاب «ارکان تعلیم و تربیت» نیز یکی دیگر از آثار این مجموعه به شمار می‌آید.

وی با بیان این که «موضوعات این آثار با توجه به نیازهای روز جامعه انتخاب می‌شوند» گفت: بیشترین مطالب این آثار از تفسیر بیست و هفت جلدی نهج‌البلاغه و تفسیر پانزده جلدی مثنوی مولانا گردآوری شده‌اند و هدف از این اقدام نیز تسهیل دسترسی مخاطبان به اصلی‌ترین مباحث مطرح شده در این آثار است. کتاب بعدی این مجموعه به روان‌شناسی اسلامی می‌پردازد.

یگانه در ادامه به پایگاه اینترنتی موسسه نشر آثار علامه طباطبایی اشاره کرد و گفت: این پایگاه اینترنتی به چهار زبان فارسی، ‌انگلیسی، روسی و آلمانی به ارایه مطالب می‌پردازد و به‌زودی با افزودن زبان‌های اسپانیایی، عربی، یونانی و فرانسه، مطالب آن به هشت زبانارایه می‌شود. این پایگاه تاکنون مقالاتی از علامه جعفری ارایه کرده است که از میان آنها می‌توان به «تجدید نظر در ادیان ابراهیمی» اشاره کرد که در سال 1373 در کنفرانس اسلام و مسیحیت در سوئد عرضه شد. همچنین «بقای بشر در قرن بیست و یکم» با عنوان فرعی بررسی و نقد بیانیه ونکوور کانادا از دیگر مقالات است. این کنفرانس سال 1989 میلادی با موضوع امکان بقای بشر با وضعیت محیط زیستی و جنگ‌های قرن بیست و یکم برگزار شد و این مقاله نیز ویژه نقد و بررسی بیانیه این کنفرانس است.

وی افزود: ارایه سلسله سخنرانی‌های منتخب در حجم‌های پایین و تدوین نظرات استاد در موضوعاتی نظیر حقوق بشر، زیبایی و هنر و همچنین جبر و اختیار در قالب ششصد صفحه، از دیگر خدمات پایگاه اینترنتی موسسه است که تدوین آن حدود دو سال به طول انجامید.

کارشناس تدوین موسسه نشر آثار علامه جعفری به نرم‌افزارهای تولید شده در این موسسه اشاره کرد و گفت: سخنرانی‌های استاد در هفت عنوان و در قالب نرم‌افزارهایی با عنوان «آهنگ خورشید» گردآوری و تدوین شده و شماره هشت آن نیز در دست تهیه است. پیاده‌سازی ترجمه نهج‌البلاغه به صورت گویا با قابلیت جست‌وجو و تفسیر مثنوی با عنوان «دریا به دریا» از دیگر تولیدات بخش نرم‌افزاری از موسسه است.

وی افزود: تولیدات دیگر این بخش سلسله سخنرانی‌های استاد به صورت تصویری است که در قالب لوح فشرده «دی.وی.دی» تدوین شده‌اند که از جمله عناوین آنها می‌توان به «اخلاق در نهج‌البلاغه» و «حیات معقول در نهج‌البلاغه» اشاره کرد.

گفتنی است همه کتابهای علامه جعفری در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

جمعه 29 آبان 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

حسین

بسیار کار شایسته وبه جایی است که شاگردی چنین یعد استاد به خط فکری او بپردازد روح علامه بزرگ یقینا شاد تر خواهد شد وبه ئکمال بیشتر خواهد رسید

28 آذر 1392

اخبار مرتبط
محصولات مرتبط