loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتابخانه‌های سیار به حاشیه زاهدان اعزام می‌شوند

با هماهنگی شرکت واحد اتوبوسرانی، ‌امسال برای ارسال کتابخانه‌های سیار در قالب اتوبوس به حاشیه شهر و روستاهای زاهدان اقدام می‌شود.

فرماندار و رییس انجمن کتابخانه‌های شهرستان زاهدان، به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: 664 هزار سکنه شهرستان زاهدان به شش کتابخانه شهری و یک کتابخانه روستایی دسترسی دارند. زیربنای کلی کتابخانه‌های این شهرستان، 2065 متر مربع است که با وضعیت استاندارد فاصله چشم‌گیری دارد.

حسنعلی نوری که هفته کتاب به عنوان فرماندار حامی کتابخانه‌های عمومی کشور در تهران از وی تجلیل شد، افزود: برای تامین نیاز روستاهای با جمعیت 1000 تا 1500 نفرزاهدان باید سه کتابخانه سیار راه‌اندازی شود. این واحدهای سیار به روستاهای «شهرک محمدآباد»، «گلچاه» و «نیروگاه گازی» و نیز حاشیه شهر زاهدان اعزام می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: در سال جاری مقدمات ساخت نخستین کتابخانه استاندارد زاهدان با زیربنای 2200 متر مربع فراهم شد. همچنین برای بهسازی کتابخانه 40 ساله آیت‌الله کفعمی اقدام می‌کنیم.

فرماندار زاهدان همچنین گفت: فرمانداری زاهدان در توسعه فضا و امکانات کتابخانه‌های شهرستان تلاش می‌کند. افزایش ساعت کار تمام کتابخانه‌ها از اقدام‌های فرمانداری در سال جاری بود.

نوری افزود: راه‌اندازی کتابخانه در کنار فضاهای آموزشی از دیگر برنامه‌های فرمانداری زاهدان است.

وی خاطرنشان کرد: فرمانداران به عنوان روسای انجمن کتابخانه‌های شهرستان‌ها باید از جایگاه اجرایی خود برای تعامل اداره‌ها و نهادهای مختلف با نهاد کتابخانه‌ها استفاده کنند. انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی، اصلی‌ترین عناصر فرهنگی شهرستان‌ها به شمار می‌روند.

پنجشنبه 5 آذر 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط