loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چاپ دوم سفر به حلبچه هدایت‌الله بهبودی

نویسندگان مرتبط : هدایت الله بهبودی

کتاب "سفر به حلبچه" گزارش هدایت‌الله بهبودی از بمباران شیمیایی شهر حلبچه در سال 1366 توسط انتشارات سوره مهر به چاپ دوم رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، هدایت‌الله بهبودی درباره کتابش توضیح داد: "سفر به حلبچه" یکی از گزارشهای کتاب "سفر به قله‌ها" است. این اثر با پنج گزارش از مرتضی سرهنگی، سید یاسر هشترودی و من درباره مناطق جنگی در سال 1368 برای اولین ‌بار منتشر شد و دو سال بعد به چاپ دوم رسید.

وی با اشاره به چرایی انتشار گزارش "سفر به حلبچه" در قالب کتابی مجزا گفت: مبنای اصلی این اثر درباره عملیات والفجر 10 است اما با توجه به اهمیت حادثه حلبچه این گزارش پس از 19 سال در قالب کتاب "سفر به حلبچه" منتشر شد.

بهبودی درباره حادثه بمباران شیمیایی حلبچه تصریح کرد: در عملیات والفجر 10 شرق حلبچه در دست نیروهای ایرانی قرار گرفت. بر همین اساس صدام برای انتقامگیری این شهر را بمباران شیمیایی و برای اولین‌بار از گاز اعصاب استفاده کرد.

نویسنده کتاب "تبریز در انقلاب" در ادامه گفت: پس از بمباران شیمیایی، سرهنگی، هشترودی و من اولین شاهدان این حادثه بودیم. همچنین سعید صادقی و احمد ناطقی بلافاصله از حادثه حلبچه عکس گرفتند که تعدادی از آنها در کتاب "سفر به حلبچه" منتشر شده‌اند.

در آخرین روزهای اسفند سال 1366، 50 فروند جنگنده ارتش صدام که هر یک به 4 بمب شیمیایی 500 کیلویی مجهز بودند در افق غرب آسمان حلبچه ظاهر شدند. مردم حلبچه بارها شاهد پروازهای عبوری هواپیمای عراقی از غرب به شرق و به سوی آسمان ایران بودند. اما این بار با ریختن 200 بمب حاوی مواد شیمیایی یکی از فجیع‌‌ترین صحنه‌های تاریخ رقم زده شد.

کتاب "سفر به حلبچه" در 48 صفحه قطع رقعی و در شمارگان 2 هزار و 500 نسخه به چاپ دوم رسیده است. این اثر در سال 1387 برای اولین‌بار منتشر شد.

شنبه 21 آذر 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط