loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شهید مطهری در ماهنامه سوره

نویسندگان مرتبط : مرتضی مطهری

چهل و چهارمین شماره ماهنامه فرهنگی، تحلیلی «سوره» از سوی انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار نشر شد. در شماره جدید این ماهنامه، شخصیت و آثار استاد شهید مرتضی مطهری بررسی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این شماره «سوره» به نوشتارها و گفتارهایی از دکتر حسن بنیانیان، مجتبی مطهری الهامی، یعقوب توکلی، محمود حکیمی، علی‌اصغر باغانی، جواد منصوری، علی دژاکام، مهدی نیلی‌پور، معصومه طاهری، علی مختاریان، مهدی سلطانی، سیدعلی تقوی، محی‌الدین بهرام‌محمدیان و محسن بهشتی اختصاص دارد.

سرمقاله سوره را دکتر حسن بنیانیان، مدیر مسوول مجله با عنوان «استاد مطهری؛ عالم تمدن‌ساز» نگاشته و پس از آن پیام امام خمینی(ره) که به مناسبت شهادت استاد مطهری صادر شده بود درج شده است.

بیاناتی کوتاه از مقام معظم رهبری درباره شهید مطهری با عنوان «ایدئولوژی اسلامی بدون هیچ گرایش انحرافی» و پیام علامه طباطبایی(ره) به مناسبت شهادت استاد مطهری از دیگر مطالب ابتدایی و مطلع این نشریه‌اند.

گفت‌و‌گو با مجتبی مطهری(الهامی) فرزند ارشد شهید مطهری درباره شخصیت و نوع نگرش این استاد، گفت‌وگو با محمود حکیمی درباره استقبال نوجوانان و جوانان از داستان‌های دینی‌‌اش در دهه‌های 40 و 50 و نقش شهید مطهری در این موضوع، گفت‌و‌گو با حجت‌الاسلام مجتبی عزیزی درباره شهید مطهری با عنوان «مقوله فرهنگ و ضرورت نظریه‌پردازی»، گفت‌و‌گو با حجت‌الاسلام علی‌اصغر باغانی با عنوان «جاذبه و دافعه شهید مطهری»، گفت‌و‌گو با جواد منصوری با عنوان «می‌خواستند همه جانشینان احتمالی امام را حذف کنند» و گفت‌و‌گو با یعقوب توکلی، پژوهشگر حوزه و دانشگاه و مورخ تاریخ معاصر از جمله مطالب این شماره «سوره» به شمار می‌آیند.

همچنین مقاله مهدی سلطانی رنانی با محور «تحلیلی بر مساله احیاگری دینی در کلام استاد»، مقاله علی مختاریان با عنوان «چشم‌انداز هنر و زیبایی‌شناسی در اندیشه و آراء شهید مطهری» و مقاله آمنه ایمانی‌پور درباره «بررسی روش‌شناسی استاد مطهری در رویکرد نقادانه به مسایل اجتماعی، تاریخی و دینی» را نیز می‌توان در شماره جدید ماهنامه سوره مطالعه کرد.

چهل و چهارمین شماره ماهنامه فرهنگی، تحلیلی «سوره» به صاحب امتیازی حوزه هنری در 108 صفحه و بهای 12000 ریال توسط انتشارات سوره مهر منتشر و راهی بازار نشر شد.

سه‌شنبه 24 آذر 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط