loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتظار در اندیشه علامه جعفری

نویسندگان مرتبط : محمدتقی جعفری

«امید و انتظار؛ حکومت الهی مهدی(عج) در روی زمین» عنوان کتابی است که گزیده‌هایی از سخنان علامه جعفری درباره این موضوع را دربر می‌گیرد. این اثر از سوی موسسه تدوین و نشر آثار علامه جعفری منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)،‌ انتظار ولی عصر(عج) و مسایل مربوط به حکومت ایشان، موضوعی است که شاید تمامی صاحب‌نظران دین اسلام نظراتشان درباره آن را در قالب کتاب‌ها، مقالات و سخنرانی‌ها ابراز کرده‌اند. در این میان نظرات علامه جعفری به عنوان یکی از صاحب‌نظران برجسته شیعه، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

تفکرات علامه جعفری در این زمینه به دلیل آشنایی با فلاسفه غرب و همچنین جریان‌های فکری معاصر، به‌دور از تعصب و خشکی است، جانبه‌گرایی و تعصب در آثار وی به چشم نمی‌خورد، امری که در آثار تمامی اندیشمندان واقع به قابل مشاهده است.

در بخشی از مقدمه این اثر به قلم علامه جعفری آمده است: «هیهات که روزی فرا رسد که این کره خاکی مردی را ببیند که زمامداری چند کشور پهناور اسلامی آن روز را برای این که مرتکب دروغی نشود، زیر پا بیندازد. دیگر نتوان از این پس‌مانده تاریخ توقع انسانی را داشت که با شنیدن ظلم به یک زن یهودی که با جامعه اسلامی در حال همزیستی بود ـ با کشیده شدن خلخالی از پایش ـ چنان مضطرب شود که بگوید: اگر یک انسان باایمان با شنیدن چنین خبری بمیرد، در نزد من مستحق سرزنش نیست.
تاریخ باید این صفحات خود را طی کند و برای مردم خودخواهش ثابت کند که انسان‌سازی و مدیریت انسان، کار هیچ یک از آنان نیست، تا یک انسان الهی به نام حضرت حجة‌بن الحسن(عج) را که نسخه دیگری از پدر بزرگوارش امیرالمومنین(ع) است، وارد عرصه حیات انسان‌ها نماید و طعم حق و عدالت را به آنان بچشاند.»

این اثر در موضوعات «قطعی بودن ظهور»، «بشر به کجا می‌رود و در انتظار چیست؟»، «امید و انتظار» و «حکومت مهدی(عج)» سامان یافته است.

چاپ نخست کتاب «امید و انتظار؛ حکومت الهی مهدی(عج) در روی زمین» در شمارگان 2000 نسخه، 110 صفحه و بهای 20000 ریال از سوی موسسه تدوین و نشر آثار علامه جعفری منتشر شد.

پنجشنبه 26 آذر 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط