loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«پدیدار شناسی دین» دکتر حاتمی به چاپ دوم رسید

چاپ دوم کتاب «پدیدار شناسی دین» به قلم محمود خاتمی از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب پدیدار شناسی دین در یک مقدمه و هفت فصل به بررسی دین پژوهی در دوران معاصر پرداخته است.

مطالعات دینی؛ درآمدی به دین پژوهی معاصر، پدیدار شناسی دین؛ زمینه ها، پدیدار شناسی کلاسیک دین، پدیدار شناسی هرمنوتیک دین، دین و محاکات، دین و محاوره و پدیدار شناسی و حقیقت دین عناوین هفت فصل این کتاب است.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: «پدیدار شناسی دین رهیافتی است با اهمیت فراوان در دین پژوهی معاصر که به لحاظ تاریخی محصول تلفیق دو جریان فکری ـ پژوهشی در قرن نوزدهم بوده است. این دو جریان عبارتند از پژوهش های علمی در باب دین و دیگری روش پدیدار شناسی هوسرلی.

در این رهیافت دین نیز موضوعی برای مطالعۀ علمی و حاصل آن رشته ای نو با ویژگی های اندیشۀ مدرنیته شد که در مجامع علمی از آن به «علم دین» تعبیر گردید.

کاربرد روش پدیدار شناسی در حوزۀ دین و جست و جوی حقیقت دین در قالب پدیدارهای دینی توانایی دین پژوه را برای استفاده از رشته های دیگر و پرداختن به دین از زوایای جامعه شناسی، روان شناسی، فرهنگ، زبان شناسی و نظیر این ها بالا برده و دستور العمل هوسرل در باب «بازگشت به خود اشیاء» ـ و در این مورد«به خود پدیدارهای دینی» ـ صورتی عملی و کاربردی به پدیدار شناسی داده است و پدیدارشناسی دین نیز غیر از این راهی دیگر را دنبال نمی کند.

کتاب کتاب پدیدار شناسی دین به قلم محمود خاتمی در 212 صفحه و با شمارگان 2000 نسخه برای دومین بار در سال جاری از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است.

جمعه 27 آذر 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط