loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار آثاری جدید درباره تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی

دفتر تاریخ شفاهی حوزه هنری ــ سرانجام پس از وقفه طولانی ـ آثار جدیدی را در حوزه تاریخ شفاهی و خاطرات جمعی از فعالان در پیروزی انقلاب اسلامی منتشر کرد.

دفتر تاریخ شفاهی حوزه هنری با وجود اینکه تلاش خود را در سال جاری بر حمایت از فعالیت‌های پژوهشی دفاتر استانی حوزه هنری در امر انتشار آثار تاریخ شفاهی و نیز حمایت از جریان خلق آثار در این باره از سوی این دفاتر متمرکز کرده است، در هفته جاری آثار تازه‌ای را در حوزه تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی روانه بازار کتاب کرد.

حجت الاسلام «فخرزاده»، رئیس بخش تاریخ شفاهی حوزه هنری با اعلام این خبر به ایکنا در ارتباط با این آثار گفت: کتاب «پاسداشت پسر خاک» که تحقیقی شفاهی با موضوع زندگانی مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین «سید علی‌اکبر ابوترابی» است در دو بخش تاریخ پیش از انقلاب اسلامی و پس از انقلاب اسلامی و به کوشش «محمد قبادی» تدوین شده است.

این اثر در فصل اول به پیشینه خانوادگی، تولد، تحصیل و فعالیت سیاسی و آشنایی ابوترابی‌فرد با شهید سیدعلی اندرزگو پرداخته است و در فصل دوم ، شرح فعالیت‌های سیدعلی‌اکبر ابوترابی در کمیته استقبال از امام خمینی(ره) و دوران دفاع مقدس و احوال وی در دوران اسارت در زندان‌‌های ارتش متجاوز رژیم بعثی را در بردارد.

فخرزاده همچنین از انتشار خاطرات مرحوم حجت‌الاسلام بهجتی متخلص به «شفق» در هفته گذشته خبر داد و گفت: این اثر که با حمایت حوزه هنری استان یزد و به قلم «محمد قبادی» تولید و منتشر شده است و شرح مبارزات و زندگانی ایشان را در سال‌های پیش از انقلاب اسلامی و نیز روزهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی را در برمی‌گیرد.

وی همچنین در ادامه از تدوین خاطرات «کریم عابدی» از رزمندگان و فرماندهان هوانیروز در ایام جنگ تحمیلی و نماینده کنونی مردم طبس در مجلس شورای اسلامی تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: برای تألیف این اثر مراحل مصاحبه انجام شده است و مرحله تحقیق برای نوشتن اثر را شروع کرده‌ایم که امیدواریم تا پایان سال جاری به نگارش این کتاب منجر شود.

فخرزاده در ادامه از انتشار مجموعه داستان «من سرباز هخامنشی بودم» با موضوع دفاع مقدس به قلم «حسین علی جعفری» و توسط حوزه هنری استان سمنان خبر داد و گفت: این اثر به مناسبت سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در راستای انتشار یک اثر با موضوع دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در تمامی دفاتر حوزه هنری در سطح کشور صورت گرفته است.

گفتنی است غالب کتابهای این دفتر در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

یکشنبه 29 آذر 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط