loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بزرگداشت سید جعفر شهیدی برگزار می شود

نویسندگان مرتبط : سید جعفر شهیدی

مراسم بزرگداشت سید جعفر شهیدی، مورخ و پژوهشگر، همزمان با هفته پژوهش، در دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌شود. این پژوهشگر فقید، برنده جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در سال 85 بوده است._
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عباسعلی وفایی، رییس دانشکده ادبیات دانشگاه علامه طباطبایی درباره این مراسم بزرگداشت گفت: به مناسبت هفته پژوهش، مراسم بزرگداشت سید جعفر شهیدی، در دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌شود.

وی افزود: این مراسم با پخش فیلمی درباره زندگی و آثار شهیدی همراه خواهد بود.

به گفته وفایی احمد تمیم‌داری، سیدرضا مصطفوی یزدانی و سعید واعظ، از استادان دانشگاه علامه طباطبایی، از سخنرانان این مراسم هستند.

سید جعفر شهیدی، از شاگردان علی‌اکبر دهخدا و بود. از وی حدود ۱۵ کتاب و ۱۲۰ مقاله به یادگار مانده‌ است. کتاب «تاریخ تحلیلی اسلام» شهیدی برگزیده جایزه کتاب سال ایران در سال 1385 شد.

جعفر شهیدی، صبح ۲۳ دی سال ۱۳۸۶ در تهران دیده از جهان فروبست.

مراسم بزرگداشت شهیدی، امروز دوشنبه (30 آذر) ساعت 9 و 30 دقیقه در تالار شهید عضدی دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌شود.

آثار مکتوب زیر از این استاد برجسته و نویسنده محقق در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:
•خلاصه زندگانی علی بن الحسین (ع)
•خلاصه زندگانی فاطمه زهرا (س)
•زندگانی فاطمه زهرا(س)
•قیام حسین علیه السلام
* ترجمه نهج البلاغه

دوشنبه 30 آذر 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط