loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

هفتمین دوره پویش مطالعاتی روشنا همراه با جوایز هفتگی با محوریت کتاب طنز «تاریخ مستطاب آمریکا»

کتاب طنز «تاریخ مستطاب آمریکا» نوشته محمد صادق کوشکی و کتاب کودک «بچرخ تا بچرخیم» اثر محمد سرشار به عنوان کتاب هفتمین دوره «پویش مطالعاتی روشنا» معرفی شد.

چهارشنبه 25 اسفند 1395

کتاب «تاریخ مستطاب آمریکا» اثری تاریخی است که سعی دارد با زبان طنز تاریخ آمریکا را روایت کند. همچنین کتاب «بچرخ تا بچرخیم» که ویژه کودک و نوجوان نوشته شده، سعی در انتقال مفهوم اعتماد به نفس به کودکان را دارد به عنوان دو کتاب دور هفتم این پویش انتخاب شده که با کاهش قیمت در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش توزیع کتاب های دور هفتم این پویش از 20 اسفند آغاز خواهد شد و مخاطبان از همان تاریخ می توانند در این پویش شرکت کنند.

در دوره جدید این پویش به مانند دوره قبل قرعه کشی به صورت هفتگی انجام خواهد شد و هر هفته به قید قرعه به تعدادی از افرادی که در همان هفته در مسابقه شرکت کرده اند، جایزه اهدا می شود.

تا پیش از آغاز پویش مطالعاتی روشنا ، کتاب های «تاریخ مستطاب آمریکا » به همت موسسه «خاکریز ایمان و اندیشه» 23000 جلد و کتاب «بچرخ تا بچرخیم» از نشر «اوج کودک و نوجوان» 1000 جلد راهی بازار کتاب شده بود.

کتاب تاریخ مستطاب آمریکا، به قلم محمدصادق کوشکی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، به زیور طبع آراسته شده و مازیار بیژنی کاریکاتورهای کتاب را طراحی و اجرا کرده است.

نویسنده، کتاب را در مقدمه این گونه معرفی می کند: «هدف کتاب، آموزش تاریخ نیست بلکه روایت آن است! به همین دلیل هرچه در این کتاب می خوانید "مستند" است! یعنی منابع و اسنادش موجود است! هیچ مطلبی بدون سند نیامده! اما راست و دروغش گردن ما نیست! گردن نویسندگان محترم مطالبی است که نشانی آن ها در انتهای هر مطلب آمده! آن هایی که حال و حوصله تحقیق دارند به منابع مراجعه کنند و آن هایی که بی حال و حوصله اند به ما اعتماد کنند!»

کتاب «بچرخ تا بچرخیم» را هم محمد سرشار نوشته است و رسول آذرگون و حسین صفارزادگان، تصویرسازی های آن را انجام داده اند و مرکز اوج کودک و نوجوان هم کتاب را به چاپ رسانده است.

«بچرخ تا بچرخیم» ماجرای رویارویی یک خانواده ایرانی با زورگویی های آقای سام و پسرانش را روایت می کند و با ساده سازی مفاهیم اقتصاد مقاومتی برای کودکان، آنها را با موضوعاتی مثل تولید داخلی و ساخت وسایل و ابزار بومی، آشنا می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از نحوه شرکت در پویش مطالعاتی روشنا به پایگاه اطلاع رسانی rushana.ir مراجعه نمایید.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط