loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار سپیده شعر ایران

حمید هنرجو از به پایان رسیدن کار نگارش کتاب «سپیده شعر ایران»، زندگینامه مرحوم سپیده کاشانی خبر داد.

حمید هنرجو، نویسنده و پژوهشگر به خبرنگار فارس، گفت: مرحوم کاشانی از شاعران بنام همروزگار ما بود که جزء شاعران نسل اول انقلاب محسوب می‌شود و به واسطه شعرهای خوب و تاثیرگذاری که سرود توانست نام خودش را در کنار شاعرانی چون مرحوم مهرداد اوستا، محمود شاهرخی، حمید سبزواری، صفا لاهوتی و ... به ثبت برساند.
وی با بیان اینکه در نگارش زندگینامه آن مرحوم بیشتر شخصیت ادبی ایشان را مدنظر داشتم، یادآور شد: کاشانی از چهره‌های موفق شعر حماسی زنانه است که با حضور در جبهه‌های جنگ و قرائت سروده‌های فخیم و استوار خودش به تهییج روحیه رزمندگان انقلاب می‌پرداخت.
هنرجو با اشاره به تعداد اندک آثار مکتوب در زمینه زندگینامه و شخصیت ادبی مرحوم کاشانی، یادآور شد: شاید تنها کتابی که در این زمینه وجود دارد، کاری باشد که سال‌ها قبل محمدرضا اصلانی برای نوجوانان نوشت.
وی ادامه داد: من علاوه بر استفاده از این کتاب و ارتباط محدودی که با خانواده مرحوم کاشانی داشتم به مطبوعات و مراکز فرهنگی و نهادهای رسانه‌ای نظیر سازمان صدا و سیما نیز مراجعه کردم و اطلاعات خام زندگینامه مرحوم کاشانی را به دست آوردم.
به گفته نویسنده کتاب «گوشه دنج کلمات» سید محمود سجادی از شاعران و پژوهشگران هم نسل مرحوم سپیده کاشانی، اطلاعات و خاطرات گران بهایی از آن مرحوم دارد که همه آنها با ذکر نام در کتاب «سپیده شعر ایران» ثبت شده است.
هنرجو همچنین تاکید کرد: در پایان کتاب گزیده‌ای از 50 شعر کاشانی با انتخاب من آورده شده است تا مخاطبان با نمونه بهترین سروده‌های آن شاعر فقید آشنا شوند.
وی افزود: در انتخاب شعرها تلاش کردم مخاطب را با گوشه‌ای از حماسه‌سرایی در شعر زنان پس از انقلاب آشنا کنم به همین سبب بیشتر شعرهایی که مرحوم کاشانی در رابطه با خرمشهر، حضرت امام (ره) و میهن سروده بودند را آوردم.
قرار است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این کتاب را در قالب طرح 30 زندگینامه از 30 شاعر انقلاب منتشر کند.

چهارشنبه 16 دی 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط