loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تجدیدچاپ رهیافتی بر اخلاق و تربیت اسلامی

کتاب «رهیافتی بر اخلاق و تربیت اسلامی» نوشته حجت الاسلام و المسلمین دکتر فتح الله نجارزادگان، دانشیار دانشگاه تهران، به چاپ سوم رسید. تجارت انباشته تاریخی بشر گویای این مطلب است که هر جامعه ای از مقوله اخلاق و اهتمام به آن فاصله بگیرد، متحمل خسارت های جبران ناپذیری خواهد شد و همین توجه انسان به اخلاق و تأثیر اخلاق در همه ابعاد زندگی انسان به مرور باعث ارائه نظام های اخلاقی از سوی مکاتب مختلف شده است و نظام اخلاقی اسلام را با جهت گیری قوی اخلاقی و تربیتی پیامبر عظیم الشأن اسلام که فرمود: «انی بعثت لا تمم مکارم الأخلاق» می توان از کامل ترین نظام های اخلاقی موجود دانست.
کاوش در هر نظام اخلاقی از جمله نظام اخلاقی اسلام ، نیازمند تحقیق در حوزه مبانی و پیش فرض ها، مفاهیم و گزاره ها، گستره و قلمرو دانش اخلاق است که مولف تلاش کرده است در این کتاب، پاسخگوی بخشی از آن باشد.
این کتاب در چهار بخش کلی تدوین شده است:
بخش اول: شامل مباحث مقدماتی و تبیین بعضی از واژه ها و اصطلاحات اساسی در دانش اخلاق است.
در بخش دوم: خدا باوری و جایگاه آن در تربیت اخلاقی مورد بحث قرار می گیرد و در ادامه بحث خودشناسی و جایگاه آن در تربیت اخلاقی بیان می شود.
بخش سوم: عوامل احیا و رشد فضایل اخلاقی، مفاهیمی از منش های بندگی مانند اخلاص، توکل، حسن ظن، رضا، خشوع، بیم و امید، شکر و مفاهیمی از فضیلت های فردی و اجتماعی مانند عزت، قناعت، خدمت رسانی، عفو، وفای به عهد، فروتنی، سلام کردن، رازداری، حیا، صبر و ... تبیین می شود.
بخش چهارم: مولف در این بخش هم به بیان عوامل رذیلت های اخلاقی و بعضی از رذایل اخلاقی و نحوه پیشگیری از آن ها می پردازد.
«رهیافتی بر اخلاق و تربیت اسلامی» در 264 صفحه، قطع وزیری از سوی دفتر نشر معارف تجدید چاپ شده است.
دفتر نشر معارف، هم پیش از این کتاب، در این زمینه کتاب‌هایی چون «اخلاق کاربردی«(احمدحسین شریفی»، «اخلاق نقد»(سیدحسن اسلامی)، «اخلاق زندگی»(ابراهیم کلانتری ارسنجانی)، «سلوک دانشجویی»(جواد محدثی)، «اخلاق تدریس»(ا. امیدوار) و «اخلاق و رفتارهای جنسی»(یوسف غلامی) را روانه بازار نشر کرده است.
برای تهیه این کتاب و دیگر کتب این ناشر، می‌توانید از طریق سایت پاتوق کتاب (www.ketabroom.ir) یا فروشگاههای دفتر نشر معارف (تهران 88911212-021) و (قم 7735451-0251) و (دفتر مرکزی 7744616-0251) اقدام نمائید.

یکشنبه 20 دی 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط