loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بایرامی «سایه ملخ» را به بازار کتاب می‌آورد

نویسندگان مرتبط : محمدرضا بایرامی

رمان «سایه ملخ» نوشته محمد رضا بایرامی که با گونه ادبیات روستایی و با مضمون دفاع مقدس نوشته شده است پس از 12 سال توسط انتشارات سوره مهر تجدید چاپ می‌شود.

به گزارش روابط عمومی انتشارات سوره مهر، کتاب «سایه ملخ» که شامل داستانی با نگاه متفاوت به جنگ تحمیلی در بستر سنتها و زندگی روستایی است، از تولیدات واحد کودک و نوجوان مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری است.

داستان «سایه ملخ» روایت زندگی نوجوانی به نام صابر است که در فصل تابستان در روستایی در منطقه مرزی ایران و عراق در تلاش‌ است که با فروش گله‌، هزینه عمل جراحی چشمان پدرش را فراهم کنند. این ماجرا در ادامه با حمله ملخها به مزارع روستا و نیز آغاز جنگ تحمیلی و حمله عراقی‌ها به روستا‌های منطقه به صورت همزمان همراه می‌شود. داستان در ادامه به تلاش صابر برای جان به در بردن از این مهلکه و رساندن خبر حمله عراقی ‌ها به شهر همزمان با تلاش برای درمان پدر ادامه می‌یابد.

رمان «سایه ملخ» در گونه ادبیات روستایی نوشته شده است که با مضامین و صحنه‌هایی از سالهای دفاع مقدس نیز همراه شده است. زندگی روستایی، ساده‌زیستی همراه با سنتهای حاکم بر فضای روستا در قالب شخصیت مردسالارانه به وضوح در داستان به چشم می‌خورد.

این کتاب پیش از این نیز در جشنواره‌ کتاب سال شهید غنی‌پور جایزه برتر در بخش رمان نوجوان را کسب کرده است.

موسسه انتشارات سوره مهر به تازگی چاپ سوم «سایه ملخ» را در 248 صفحه قطع پالتویی و با قیمت 4 هزار و 400 تومان در تیراژ 2 هزار و 500 نسخه منتشر خواهد کرد این رمان برای نخستین بار در سال 1376 توسط این ناشر منتشر شده بود.

گفتنی است بایرامی همچنین به تازگی نگارش رمان «شکار لک لک در کوچ» را به پایان برده است. داستان این رمان در فضای دهه 30 روی می‌دهد و بیان‌گر حرکت‌ها و مبارزاتی علیه حکومت پهلوی است که سال‌ها بعد به صورت پیروزی انقلاب اسلامی نمود پیدا می‌کند.

بایرامی به تازگی نگارش این اثر را به پایان برده است و در حال حاضر مشغول بازنگری نهایی بر روی آن است.

از بایرامی کتابهای زیر در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:
در مینودر
دشت شقایق ها
سه روایت از یک مرد
عبور از کویر: بر اساس زندگی سردار شهید حاج علی محمدی پور
هفت روز آخر
پاییز صحرا
پل معلق

دوشنبه 21 دی 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط