loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نگاهی به «نبرد درالوگ»

نویسندگان مرتبط : جعفر جهروتی زاده

«نبرد درالوگ» خاطراتی از جعفر جهروتی‌زاده، فرمانده عملیات‌های پارتیزانی دوران دفاع‌مقدس را روایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب «نبرد درالوگ» که در دهمین دوره انتخاب دهمین کتاب دفاع مقدس سال شایسته تقدیر شناخته شده بود، از جمله کتاب‌هایی است که شورای اقتباس ادبی سیمافیلم، ساخت فیلم سینمایی یا تلویزیونی آن را در گروه انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس این مجموعه تصویب کرده است.

بر اساس این گزارش، «نبرد درالوگ» که خاطراتی از جعفر جهروتی‌زاده، فرمانده عملیات‌های پارتیزانی دوران دفاع‌مقدس را روایت می‌کند، به‌وسیله «محمود جوانبخت» مصاحبه و تدوین شده است.

این کتاب که موضوع آن عملیات تصرف شهر «درالوگ» عراق است مشتمل بر چهارده فصل است و در پایان کتاب عکس‌هایی از سردار «جعفر جهروتی زاده» را می‌توان مشاهده کرد.

«جعفر جهروتی زاده» قهرمان اصلی این کتاب، فرمانده یکی از یگان های پارتیزانی بود که در چندین عملیات مهم، در پشت جبهه عراقی ها فرماندهی کرده است که جولنبخت با گفت و گوی حضوری و بیان خاطرات این رزمنده در شش جلسه و در مجموع 15 ساعت نوار کاست این متاب را تدوین کرده است.

این کتاب در فروشگاه دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

فصل اول این کتاب‌، با خاطرات دوران کودکی جعفر آغاز می‌شود، دوره‌ای که وی همانند بسیاری از هم‌رزمان و دوستان خود، مجبور بوده است برای کمک به پدر خویش‌، هم‌کار کند و هم‌درس بخواند.

زندگی جعفر یک سیر طبیعی را طی می‌کند، تا این‌که او در روز 19 دی سال 1356 با صحنة درگیری مردم و طلاب‌، با گارد شاهنشاهی در خیابان‌های قم مواجه می‌شود که این خود آغاز زندگی مبارزاتی وی است‌.

فصل دوم کتاب‌، به مقطع پس از پیروزی انقلاب می‌پردازد، زمانی‌که گروه‌های ضدانقلاب در مناطق غرب کشور ناامنی ایجاد کرده بودند. جهروتی‌زاده که جوانی 18 ساله بود، برای صیانت از انقلاب به آن منطقه رفت و با عده‌ای دیگر از جوانان غیور، هسته‌های مقاومت را تشکیل داد.

خاطرات وی از سنگر، و فرمانده‌ای به نام «احمد متوسلیان» بخشی دیگر از مطالب خواندنی کتاب را تشکیل می‌دهد. تشکیل تیپ محمد رسول‌الله(ص‌) به فرماندهی حاج احمد متوسلیان و انتخاب جهروتی‌زاده به عنوان فرمانده گردان تخریب تیپ‌، عملیات فتح‌المبین‌، عملیات بیت‌المقدس و سرانجام آزادی خرمشهر، قسمت‌هایی دیگر از این کتاب است‌.

فصلهای پنجم تا یازدهم همچنان دربرگیرندة خاطرات راوی است از منطقة جنوب‌، عملیات رمضان‌، شهادت حاج‌همت‌، شهادت مهدی باکری‌، شهادت کاظم رستگار، عملیات منطقة بمو و از دست دادن حاج احمد متوسلیان که روز سختی است برای جهروتی‌زاده‌.

در تمامی فصول با رشادت‌ و درایت‌های بسیاری از فرماندهان می‌بریم که بدون کوچکترین ادعایی به مبارزه و دفاع از خاک این مرز و بوم کردند.

همچنین، در کتاب «نبرد درالوگ» که در هشت چاپ، بیش از 18000 نسخه آن منتشر شده است، خاطراتی از جاویدالاثر احمد متوسلیان و شهیدان محمدابراهیم همت، مهدی باکری، رضا دستواره و رضا چراغی به روایت جعفر جهروتی‌زاده آورده شده است.

این کتاب که صد و پنجاه و ششمین کتاب از مجموعه خاطرات دفتر ادبیات و هنر مقاومت پایداری حوزه هنری است، در 279 صفحه قطع رقعی، با شمارگان 2500 نسخه و قیمت 36000 ریال به‌وسیله انتشارات سوره مهر سازمان تبلیغات اسلامی، به چاپ هشتم رسیده، که چاپ اول این اثر در سال 1384 روانه بازار نشرکتاب شده است.

چهارشنبه 23 دی 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط