loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شبکه اختصاصی کتاب در رسانه ملی راه‌اندازی شود

مدیر مسوول انتشارات مسجد مقدس جمکران با استقبال از طرح تبلیغ کتاب در رسانه ملی، عنوان کرد: چندی‌ پیش پیشنهاد راه‌اندازی شبکه اختصاصی کتاب در رسانه ملی را مطرح کردم. ایجاد این شبکه عاملی برای افزایش سطح علمی اقشار مختلف جامعه خواهد بود.

حسین احمدی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد:‌ ایجاد شبکه‌ اختصاصی برای تبلیغات و معرفی کتاب و همچنین برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب در رسانه ملی، از مهمترین فعالیت‌هایی ا‌ست که رسانه ملی می‌تواند برای افزایش فرهنگ کتابخوانی انجام دهد.

وی افزود: برخی از کتاب‌های پژوهشی و تالیفی به معرفی در رسانه ملی نیاز دارند که این امر بنا بر گفته مقام معظم رهبری، سکوی نظریه‌پردازی برای پژوهشگران و محققان خواهد بود.

احمدی با بیان این که «اکنون در دنیا شبکه‌های ماهواره‌ای برای معرفی کتاب و آثار برگزیده وجود دارد» یادآور شد: این طرح عاملی برای آشناسازی مردم با کتاب و ایجاد انگیزه کتابخوانی در میان خانواده‌ها و دیگر اقشار جامعه است.

وی با تاکید بر این که چندی قبل طرح «ارایه کتاب از فاصله دور» را به مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد داده است، تصریح کرد: البته در این باره باید بهای کتاب‌ها نیز متناسب شوند تا افراد بر اساس نیاز خود بتوانند آثار مورد نظرشان را بخرند.

احمدی با اشاره به این که اکنون در تمامی شبکه‌های سیما درباره آشپزی و معرفی غذاهای جدید تبلیغات می‌شود، اظهار داشت:‌ متاسفانه تاکنون درباره بهداشت فکر و اندیشه کمتر سخنی به میان آمده است. تبلیغات و معرفی کتاب‌های مناسب می‌تواند باعث آشنایی بینندگان با کتاب‌های مورد نیازشان شود. البته کتاب‌هایی که معرفی می‌شوند، باید از لحاظ اسلامی، نظام اخلاقی و علمی، کنترل شده باشند.

وی یادآور شد: یکی دیگر از فعالیت‌هایی که در این زمینه می‌توان انجام داد، ‌ایجاد کتابخانه‌های بزرگ از طریق تبلیغات برای ناشران است. به این صورت که هر ناشری پنج عنوان کتاب به رسانه ملی برای معرفی ارایه دهد و بعد از مدتی این آثار به کتابخانه‌ها اهدا شوند.

مدیر مسوول انتشارات مسجد مقدس جمکران در پایان اظهار داشت: ارایه تبلیغات کتاب حتی از طریق زیرنویس‌ در شبکه‌ها نیز برای جامعه تاثیرات مثبتی خواهد داشت و این تبلیغات به هیچ عنوان اثر سوء و منفی برای مردم ایجاد نخواهد کرد.

پنجشنبه 24 دی 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط