loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مدیر انتشارات ساقی: تبلیغات کتاب باید کارشناسانه انجام شود

محمدحسین کریمی ‌پور، مدیر انتشارات ساقی، اطلاع‌رسانی و تبلیغ کتاب را برای ترغیب کتابخوانی موثر و مفید می‌داند و معتقد است: تبلیغات کتاب و محصولات فرهنگی باید با کارشناسی انجام شود.

کریمی‌پور به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: هر حرکتی در جهت تبلیغ و اطلاع‌رسانی کتاب در سطح عمومی مفید و قابل تامل است. با توجه به سرانه کتابخوانی در کشور و استقبال کم مردم از کتاب، تبلیغات می‌تواند تاثیر مثبتی داشته باشد و موجب ترغیب کتابخوانی شود.

وی ادامه داد: با توجه به عدم آگاهی برخی مخاطبیان از تهیه کتاب، اطلاع رسانی جوابگوی نیاز آنان است و می‌تواند راهنمایی نیز برای خرید کتاب باشد.

کریمی‌پور با بیان اینکه تبلیغات کتاب و محصولات فرهنگی باید با کارشناسی انجام شود، افزود: با توجه به گسترش محصولات و خدمات فرهنگی، تبلیغات کتاب باید با ابزار و شیوه‌های جدید انجام شود تا مخاطبان را جذب کند.

وی اضافه کرد: تبلیغات را باید در سطح جهانی گسترش داد، سیستم سنتی تبلیغ در حال حاضر جوابگوی مخاطب نیست.

به گفته کریمی‌پور، اطلاع‌رسانی باید بر پایه ضروریات انجام شود. این حرکت به بسترسازی و فراهم شدن شرایط مناسب نیاز دارد.

معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، براساس آیین نامه اجرایی حمایت از نشر، مصوبه هیات وزیران با نگاه ویژه به موضوع اطلاع رسانی و تبلیغات در رسانه، در حال تدوین آیین‌نامه اطلاع رسانی و تبلیغات کتاب در رسانه هاست. تدوین این آیین‌نامه، فرصتی مناسب را برای ناشران سراسر کشور فراهم می‌کند تا نسبت به معرفی و ارایه کتاب‌های خود به مخاطبان اقدام کنند.

جمعه 25 دی 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط