loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار «کارآگاه سرکرده»

کتاب «کارآگاه سرکرده» نوشته داریوش عابدی که در مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری تولید شده، در قالب داستانی و پس از گذشت 13 سال از چاپ اول خود، هم‌اکنون به چاپ مجدد رسیده است. به گزارش شبکه ایران، داریوش عابدی داستان"کارآگاه سرکرده" را در سال 1373 نوشته که چاپ اول آن در سال 1375 توسط حوزه هنری منتشر شده است.

به گفته عابدی داستان این کتاب در مورد نوجوانی است که به داستان‌های پلیسی علاقه‌مند است و دوست دارد در بزرگسالی کارآگاه شود. در محله آن‌ها کارآگاهی زندگی می‌کند به نام «کارآگاه سرکرده» که با ساواک همکاری دارد.دایی این نوجوان که فردی انقلابی است پس از مدتی زندانی بودن به علت فعالیت انقلابی، آزاد می‌شود و کارآگاه سرکرده مراقب اوست تا به فعالیت‌های انقلابی او و دیگر دوستان وی پی ببرد.

در ادامه داستان کتاب یاد شده، کارآگاه به صورت اتفاقی با نوجوان قصه ارتباط پیدا می‌کند و سعی می‌کند از او به عنوان یک مأمور مخفی استفاده کند تا رفتارهای دایی و پدرش را زیر نظر بگیرد. اما نوجوان پس از مدتی از طریق دایی خود به مأموریت کارآگاه پی می‌برد و بر آن می‌شود به او در فعالیت انقلابی کمک کند و در آخر هم در یک تظاهرات خیابانی تیر می‌خورد و ...



همچنین بر اساس خبر دریافتی از روابط عمومی سوره مهر، عابدی در خصوص ویرایش جدید کتاب بیان کرد: در چاپ دوم کتاب تغییراتی در جمله‌بندی و کلمات صورت گرفته تا روانی و سادگی داستان بیشتر شود.

این کتاب از جمله آثار ویژه گروه سنی نوجوان است که به همت دفتر کودک و نوجوان مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری بعد از 13 سال بازتولید و منتشر شده است.
چاپ دوم کتاب « کارآگاه سرکرده » در 144 صفحه قطع پالتویی و با تیراژ 2 هزار و 500 نسخه، به بهای 2 هزار 900 تومان منتشر شده است.

در مورد نویسنده کتاب یاد شده، نیاز به یادآوری است که عابدی علاوه بر نگارش آثاری چون «آن سوی مه»، «پلی به سوی قصه‌نویسی»، «زنگ آخر»، «غم این خفته»، گاهنامه داستان (دفتر 24: مرد سنگى)، گاهنامه داستان (دفتر 22: شاید یک خیال) و افسانه سهند و سندباد، در زمینه نویسندگی نیز فعالیت‌هایی را در کارنامه دارد؛ به‌گونه‌ای که در این راستا می‌توان به همکاری وی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واحد ادبیات حوزه هنری، نشریات هنرجویان پیک قصه‌نویسی حوزه هنری (از شماره 11 به بعد) اشاره کرد.

وی مسئولیت مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری استان مازندران و مسئولیت چاپ و انتشار گاهنامه‌های داستان حوزه هنری از شماره 11 به بعد را نیز بر عهده داشته است.

از این نویسنده کتاب‌های مختلفی چاپ و منتشر شده است و داستان «آن سوی مه» بارها جوایز متعددی را نصیب وی کرده است.

یکشنبه 27 دی 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط