loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب «درسنامه اخلاق زندگی» دلشاد تهرانی منتشر شد

نویسندگان مرتبط : مصطفی دلشاد تهرانی

کتاب «درسنامه اخلاق زندگی» تألیف مصطفی دلشادتهرانی به همت نشر دریا روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، این کتاب می‌کوشد تا مجموعه‌ای از الگوهای رفتاری و عملی را در مناسبات خانوادگی درباره تلقی همسران از یکدیگر و ارتباط آنان با فرزندان در دایره خانواده، ارائه کند. الگوهای دینی در رفتارهای خانوادگی و اتخاذ تصمیمات اخلاقی، عوامل رشد و تعالی خانواده از محورهای اصلی کتاب است.

به باور نویسنده کتاب، بهترین جلوه اخلاق خانوادگی در سیره نبوی ظهور دارد؛ سیره نبوی؛ یعنی مجموعه اصول کلی، روشن، عملی و ثابت که در عرصه زندگی خانوادگی، همچون دیگر عرصه‌ها، راه و رسمی نیکو برای پیروی و بهترین قواعد برای دستیابی به مطلوب‌هاست.

نویسنده معتقد است، سیره برخاسته از قرآن کریم و آموزه‌های پیامبر اکرم(ص) به عنوان برترین سرمشق برای زندگی سعادتمند در امتداد وجود خاتم پیام‌آوران(ص)، آموزه‌های دیگر معصومان(ع) و روش‌شناسی زندگی آنان مطرح است. این اصول در مجموع، اصولی راهنما برای تنظیم روابط خانوادگی و سلوک اعضای خانواده به شمار می‌آیند.

نویسنده در این کتاب آورده است: «در آموزه‌های نبوی ضمن تبیین این اصول، شناخت‌های لازم نیز ارائه شده است. از این‌رو برای اصلاح رفتارها و مناسبات خانوادگی و تحقق سلوک درست در خانواده و تعامل مطلوب، لازم است نوع نگاه به خانواده و زندگی خانوادگی و تلقی زن و مرد از یکدیگر و روابط با هم و فرزندان اصلاح شود. در آموزه‌های نبوی مباحث بینشی، ارزشی و رفتاری درهم تنیده است و اصول سیره نبوی در عین تبیین رفتارها بیانگر بینش‌ها و ارزش‌های نبوی در عرصه خانوادگی است.»

یادآور می‌شود، نخستین چاپ کتاب «درسنامه اخلاق زندگی» به شمارگان 3000 نسخه، 119 صفحه و به بهای 20000 ریال به همت نشر دریا روانه بازار نشر شده است.

از این نویسنده کتابهای سیره نبوی (4جلد)، تفسیر موضوعی نهج البلاغه، مدرسه حسینی و سقیفه در فروشگاههای دفتر نشر معارف، سایت پاتوق کتاب و مراکز توزیع مرتبط موجود و قابل تهیه است.

سه‌شنبه 29 دی 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط