loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تجدیدچاپ تعالیم اسلام

موسسه بوستان کتاب همزمان با دومین هفته بهمن ماه، سه کتاب «کارکرد دین در زندگی بشر»، «جهان تاریک؛ شناخت و نقد فرقه شیطان‌پرستی» و «تعالیم اسلام» را تجدید چاپ کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «کارکرد دین در زندگی بشر» تألیف محمد سبحانی‌نیا که به عنوان نخستین اثر این مجموعه برای مخاطبان تخصصی به رشته تحریر درآمده است، در قلمروی آثار حدیثی و رجالی جای دارد.

نویسنده این اثر معتقد است که یکى از موضوعات مهم عرصه دین‏پژوهى «کارکرد دین در زندگى بشر» است. در عین حال، برخى معتقدند که دین در زندگى انسان، هیچ نقشى ندارد! عده‏اى براى آن، نقش حداقلى و فردى قائلند، اما همه متفکران نیک‏اندیش، نقش و کارکرد دین را براى انسان در تمامی عرصه‏هاى زندگى فردى و اجتماعى، سازنده و تکامل‏آفرین دانسته‏اند.

اثر حاضر با طرح موضوع فوق، همه جنبه‏هاى آن را کاویده و آرای اندیشوران شرق و غرب را در این‏باره بررسى کرده است. دومین چاپ کتاب «کارکرد دین در زندگی بشر» در جلد شومیز و بهای 39000 ریال به چاپ رسیده است.

کتاب «جهان تاریک؛ شناخت و نقد فرقه شیطان‌پرستی» اثری از حمید کریمی است که در حوزه ادیان مذاهب طبقه‌بندی می‌شود و اطلاعاتی را درباره فرقه‌های شیطان‌پرستی و نقدهایی که به اعتقادات آنها وارد است، برای مخاطبان عمومی خود تشریح می‌کند.

در بخشی از معرفی این کتاب آمده است: «جنبش‌های نوپدید دینی در دنیای امروز رو به گسترش‌اند و یکی از فرقه‌های موجود، گروه شیطان‌پرستی است. شیطان‌پرستی در گذشته چهره‌ای متفاوت با امروز داشته است؛ یزیدیان در قدیم به گونه‌ای شیطان را تکریم می‌کردند و اینک به شیوه‌ای دیگر اهداف شیطان را محقق می‌کنند. گروه کلیسای شیطان چه گروهی است؟ آنتوان لاوی و مارلین منسُن چه افرادی بودند؟ مراسم شیطان‌پرستان چیست؟ اندیشه و قوانین شیطان‌پرستی چیست؟ علایم و شعارهای آنان چیست؟ از چه موسیقی‌ها و سبک‌هایی استفاده می‌کنند؟ در اشعار، فیلم‌ها و محافل خود چه آموزه‌هایی را ترویج می‌کنند؟ جهان تاریک، معرفی و نقدگونه‌ای است بر محورهای گفته شده.»

دومین چاپ کتاب «جهان تاریک؛ شناخت و نقد فرقه شیطان‌پرستی» در قطع رقعی، جلد شومیز و بهای 29000 ریال منتشر شده است.

سومین اثر این مجموعه «تعالیم اسلام» نوشته علامه سید محمدحسین طباطبائى با کوشش سیدهادی خسروشاهی است که در شمار آثار ادیان و مذاهب(عقاید)دسته‌بندی می‌شود و برای مخاطبان تخصصی تألیف شده است.

تعالیم اسلام، مجموعه قوانین و مقررات فطرى است که سعادت دنیا و آخرت، بشر را تأمین مى‌کند. این تعالیم از جنبه‌هاى مختلف فلسفى، کلامى، اقتصادى، اجتماعى، سیاسى، فرهنگى و تربیتى، گوناگون و گسترده‌اند. بى‌تردید گزینش مقوله‌هایى از آن، کار دین‌شناسانى است که بر زوایاى گوناگون آن، تسلط و تبحر دارند و نقش آنها را در ارتباط با منظومه دین، به نیکى مى‌شناسند.

اثر حاضر با نام «تعالیم اسلام» دست‌چینى از موضوعات اسلامى است که به انتخاب و قلم متفکر بزرگ اسلامى، علامه سید محمد حسین طباطبائى، در سه بخش «اعتقادات»، «اخلاق» و «احکام» تنظیم شده است.

گفتنی است، استاد علامه سید محمد حسین طباطبائى (1281 - 1360 هجری شمسی) در تبریز به دنیا آمد. پس از اتمام تحصیلات مقدماتى و سطح، به حوزه علمیه نجف، رفت و سطوح عالى را در فقه و اصول نزد آیات عظام شیخ محمد حسین اصفهانى، میرزاى نائینى، سید ابوالحسن اصفهانى و حجت کوه‏کمرى فرا گرفت، فلسفه را از محضر آیت‌اللَّه سید حسین بادکوبى و ریاضیات را نزد سید ابوالقاسم خوانسارى و عرفان را نزد آیت اللَّه قاضى طباطبائى خواند. سپس به حوزه علمیه قم مهاجرت کرد و تا پایان عمر به طور خستگى‏ناپذیر به تدریس و تألیف پرداخت. تلاش‏هاى وى به طور چشم‏گیرى در پیشبرد فلسفه و رواج حکمت متعالیه و نیز تفسیر قرآن کریم مؤثر افتاد و شیوه‏ها و نظریه‏هاى جدیدى آفرید.

موسسه بوستان کتاب، همه آثار این حکیم الهى را ـ به جز تفسیر «المیزان» ـ در 21 عنوان با نظارت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهادى خسروشاهى، با عنوان «مجموعه آثار علامه طباطبائى» به چاپ رسانده است.

دومین چاپ «تعالیم اسلام» از سوی موسسه بوستان کتاب در قطع وزیری، جلد شومیز و بهای 53000 ریال روانه بازار نشر شده است.

دوشنبه 12 بهمن 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط