loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چاپ سوم اشرف پهلوی

نویسندگان مرتبط : دفتر پژوهشهای مؤسسه کیهان

سی‌وچهارمین جلد از مجموعه کتاب های نیمه پنهان با عنوان «اشرف پهلوی؛ در حسرت آرزوهای بر باد رفته»، به تازگی توسط دفتر پژوهش‌های موسسه کیهان به چاپ سوم رسیده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در مقدمه این اثر آمده است: دفتر پژوهش‌های موسسه کیهان، بر آن است تا با معرفی مستند ابعاد گوناگون زندگی چهره‌هایی چون؛ اشرف پهلوی [خواهر شاه خائن] نه تنها خواننده را با گوشه‌هایی از فساد ژرف خاندان پهلوی که با نیم قرن سلطه بر ایران، نقش بزرگی در عقب‌افتادن و تباهی کشورمان ایفا کردند آشنا سازد، بلکه تصویری روشن از پیامدهای شوم نفوذ و حضور خارجی در کشور را به پیش نظر خواننده نهد. با نگاه به چنین ضرورتی،‌ این کتاب با اختصاص به زندگی و کارنامه سراسر فتنه و فساد و تباهی و جنایت اشرف پهلوی، به شکلی مستند و فشرده، فراهم آمده است.

کتاب «اشرف پهلوی؛ در حسرت آرزوهای بر باد رفته»،‌ در 6 فصل با عناوین از کودکی تا هوسرانی جوانی، فسادهای اخلاقی ـ سیاسی، دخالت در کودتای 28 مرداد، همکاری با مافیا، حضور در نهادهای بشردوستانه! و پایان روزهای اقتدار تدوین شده است.

دوران کودکی و ازدواج‌های مکرر اشرف، افشای فساد وی در مطبوعات، سرقت اشیای عتیقه، نقش اشرف در ایجاد کودتای 28 مرداد 1332، باج‌خواهی خواهر شاه خائن از سران کودتا، تلاش اشرف پهلوی برای تصاحب کرسی ریاست سازمان ملل و سوءاستفاده‌های مالی به این بهانه و زندگی او پس از سقوط حکومت پهلوی، در این فصل‌ها شرح داده شده‌اند.

در صفحه 170 کتاب این‌گونه می‌خوانیم: راه‌یابی به صحنه‌های بین‌المللی و ایفای نقش در سازمان‌های فرامرزی به ویژه نهادها و مجامع وابسته به سازمان ملل متحد از خواست‌های مهم اشرف پهلوی بود. اشرف در کنار تلاش خستگی‌ناپذیرش برای کسب پول بیشتر و سوءاستفاده‌های گسترده‌تر، کوشش و سیعی هم برای دست‌یابی به این‌گونه مشاغل و مناصب را آغاز کرد و از راه‌های مختلف، در صدد جلب موافقت برادرش بود و این‌گونه تلاش‌هایش کم و بیش با موفقیت همراه می‌شد.

تصاویری از اشرف پهلوی و بریده جراید مرتبط با وی در پایان این کتاب منعکس شده است.

این کتاب، در قطع رقعی و 240 صفحه، با شمارگان 3300 نسخه و بهای 26هزار ریال، توسط دفتر پژوهش‌های موسسه کیهان به چاپ سوم رسیده است.

این کتاب به همراه دیگر کتابهای مجموعه نیمه پنهان انتشارات کیهان در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

چهارشنبه 21 بهمن 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط