loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ترجمه اثری از رهبر معظم انقلاب و شهید مطهری به تاجیکی و روسی

نویسندگان مرتبط : مرتضی مطهری

کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» اثر مقام معظم رهبری، به الفبای سیریلیک و فارسی، همراه با زندگی‌نامه مختصری از ایشان، در تاجیکستان چاپ و منتشر شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان در شمارگان 1500 نسخه منتشر شده است.

پیش از این نیز این کتاب به زبان چینی در پکن چاپ و منتشر شد.
ترجمه چینی این کتاب دارای 78 صفحه است و در آن از تذهیب زیبایی که بیانگر هنر ایرانی ـ اسلامی است، برای طراحی روی جلد استفاده شده و در پشت جلد، متناسب با موضوع کتاب، ترجمه چینی آیه «ان هذا القران یهدی للتی هی اقوم» به چشم می‌خورد.

کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی در 136 صفحه و قطع رقعی منتشر شده است.

بر اساس اطلاعات موسسه پژوهشی، فرهنگی انقلاب اسلامی و نشر آثار مقام معظم رهبری، کتاب‌های «چهار کتاب اصلی علم رجال»، «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن»، «استفتائات آیت‌الله خامنه‌ای(به زبان‌های اردو، عربی، فرانسه و انگلیسی)»، «صلح امام‌حسن(ع)»، «استفتائات آیت‌الله خامنه‌ای به زبان فارسی» و «از ژرفای نماز» در شمار تألیفات آیت‌الله خامنه‌ای قرار دارند.

** «جاذبه و دافعه امام علی(ع)» در روسیه
بنیاد مطالعات اسلامی در روسیه با هدف معرفی ویژگی‌های شخصیت امام علی(ع) کتاب «جاذبه و دافعه امام علی(ع)» اثر استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری را به زبان روسی ترجمه و منتشر کرد.

به همین گزارش، این اثر با ترجمه «محمد سلام مخشولوف» روانه بازار نشر روسیه شده است. او تاکنون به سفارش بنیاد مطالعات اسلامی، کتاب‌های «انسان کامل»، «خدمات متقابل اسلام و ایران»، «مساله حجاب»، «انسان در قرآن» و «نظام حقوق زن در اسلام» از آثار آیت‌الله مطهری را ترجمه کرده است.

این مترجم همچنین کتاب «سیری در نهج البلاغه» اثر شهید مطهری را به سفارش بنیاد در دست ترجمه دارد.

انتشار ترجمه روسی «نهج‌البلاغه» در سال 2008 از جمله فعالیت‌های بنیاد مطالعات اسلامی در روسیه برای ترویج اندیشه‌های اصیل اسلامی به شمار می‌رود.

ترجمه روسی «جاذبه و دافعه امام علی(ع)» با همکاری انتشارات شرق‌شناسی سنت پترزبورگ در شمارگان 1000 نسخه و 160 صفحه منتشر شده است.

پنجشنبه 29 بهمن 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط