loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تجدیدچاپ «کنکاش در رمان جنگ» حسن بیگی در انتظار سفارش

کتاب «کنکاش در رمان جنگ»، تالیف ابراهیم حسن‌بیگی مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته و ناشر این اثر، سفارش کتاب توسط یکی از نهادهای فرهنگی دفاع مقدس را شرط تجدیدچاپ عنوان کرده است. حسن‌بیگی امیدوار است که این اثر با حمایت چنین نهادی تجدیدچاپ شود.

ابراهیم حسن‌بیگی، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره چگونگی تدوین کتاب «کنکاش در رمان جنگ» گفت: این پروژه پژوهشی، با همکاری نویسندگانی چون؛ شمسی خسروی، علی‌الله سلیمی و با نظارت سید علی کاشفی، در اوایل دهه 80 با محوریت بررسی 40 رمان دفاع‌مقدس و منتشر شده در دهه‌های 60 و 70 آغاز شد.

وی ادامه داد: این اثر، دربرگیرنده خلاصه، مشخصات و تحلیل این رمان‌هاست و با شمارگان هزار نسخه‌ در سال 1384 توسط انتشارات مهر تابان و به سفارش معاونت فرهنگی وزارت ارشاد منتشر شد.

این نویسنده پیشکسوت، به نایاب بودن 40 رمان معرفی شده در کتاب «کنکاش در رمان جنگ» اشاره کرد و افزود:‌ ما پیش‌بینی می‌کردیم که محققان، به دلیل عدم تجدیدچاپ این رمان‌ها و برای دسترسی به منابع، با مشکل مواجه اند و هنرمندان و کارگردان‌ها نیز با مطالعه کتاب، از محتوای 40 رمان حوزه دفاع‌مقدس، مطلع می‌شوند.

حسن‌بیگی، خاطرنشان کرد: اما متاسفانه، نهادهای متولی دفاع‌مقدس مانند بنیاد حفظ آثار از این اثر، حمایت نکردند و نشر مهر تابان هم در صورت ارایه سفارش توسط یکی از نهادهای دولتی، کتاب «کنکاش در رمان جنگ» را تجدیدچاپ خواهد کرد.

وی در پایان، یادآور شد: امیدوارم که این اثر، با توجه و حمایت مسوولان حوزه دفاع‌مقدس، تجدیدچاپ شود.

از این نویسنده کتابهای زیر در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:
روزگار با ما چه کرد؟
سالهای بنفش
شته ها و شکوفه ها
عکس روی درخت
فصلی از باران
محمد رسول الله(ص)
مرگ در مرداب
معمای مسیح
چشم ها و گوشها ی شاه
یک مهره کوچک

یکشنبه 9 اسفند 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط