loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب «دا» به چاپ صدم رسید

کتاب «دا»؛ خاطرات سید زهرا حسینی کمتر از یک سال و نیم برای صدمین بار به زیر چاپ رفت. کتاب «دا» خاطرات سید زهرا حسینی را دربر می‌گیرد که به اهتمام سید اعظم حسینی در دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری تولید شده است. این کتاب هم اکنون توسط انتشارات سوره مهر برای صدمین بار به زیر چاپ رفته است.
راوی در پرداخت خاطرات خود به گونه‌ای موضوعاتی چون روزهای آغازین جنگ، روزهای مقاومت در خرمشهر، روزهای اشغال شهر و همچنین ادامه زندگی در اردوگاه را مورد اشاره قرار داده است.
در این کتاب سید زهرا حسینی خاطرات خود از روزهای مقاومت و روزهای پس از آن را با جزئی‌ترین موارد روایت می‌کند تا آنجا که این گونه جزئی‌نگری و بیان لحظه لحظه وقایع باعث شده تا بسیاری آن را رمان بنامند، حال آنکه این کتاب سراسر خاطرات واقعی و حقیقی سید زهرا از آن روزهاست.

راوی در آن روزها تنها 17 سال داشته و اهمیت این کتاب شاید در این باشد که وقایع جنگ ما برای اولین بار از زاویه دید یک دختر نوجوان روایت شده است. خاطراتی که راوی حدود 20 سال آن‌ها را در درون سینه خود همچون یک راز حفظ کرد و حرفی از آن نزد. در این کتاب ناگفته‌هایی از جنگ بیان شده که تاکنون کسی از آن‌ها حرف نزده است.

این کتاب که نگاه‌ گروه‌های فکری و اقشار مختلف را به خود جلب کرده، چندی پیش به عنوان برگزیده کتاب سال نیز انتخاب شد. علاوه بر این «دا» که در نمایشگاه کتاب تهران به عنوان پر فروش‌ترین کتاب نیز معرفی شده است، عنوان برگزیده جشنواره جلال آل احمد در بخش مستند نگاری را نیز در کارنامه دارد.
همچنین خاطرات سید زهرا حسینی در بخش دفاع مقدس نهمین جشنواره کتاب سال شهید حبیب غنی‌پور که فردا مراسم اختامیه آن برگزار خواهد شد، به عنوان یکی از آثار نامزد دریافت این جشنواره معرفی شده است.
همچنین نمایش رادیویی این اثر نیز قرار است به زودی از شبکه‌های رادیویی استان‌های کشور پخش شود. همچنین از این کتاب، فیلمی مستند در مرکز صدا و سیمای آبادان ساخته شده است. تهمینه میلانی هم فیلمنامه « تنهایی پر هیاهو» را بر اساس این کتاب نوشته و قصد ساخت آن را دارد.
بر این اساس و به مناسبت چاپ صدم دا، انتشترات سوره مهر نشستی خبری را روز دوشنبه هفته آینده، 17 اسفند از ساعت 10 تا 12 صبح در محل فروشگاه مرکزی این انتشارات برگزار می‌کند.
همچنین در این نشست علاوه بر نویسنده و راوی کتاب، حسن بنیانیان؛ رئیس حوزه هنری، مرتضی سرهنگی؛ مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری نیز حضور خواهند داشت.

این کتاب به همراه دیگر آثار انتشارات دفتر هنر و ادبیات مقاومت انتشارات سوره مهر در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

پنجشنبه 13 اسفند 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط