loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

برگزیدگان شعر دفاع مقدس

برگزیدگان هجدهمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس، در 4 بخش جوایز ادبی«قیصر امین پور»، «سید حسن حسینی»، «قدس» و «سلمان هراتی»، پیش از ظهر امروز (13 اسفند 88) در تالار فرهنگیان شهر شیراز معرفی و تقدیر شدند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به شیراز، در آغاز مراسم اهدای جوایز این شاعران برتر دفاع مقدس، خانواده 2 تن از شهدای شاخص استان فارس؛ سردار شهید مرتضی جاویدی و سرلشگر شهید خلبان عباس دوران، با حضور سردار سید محمد باقرزاده، رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، جواد محقق، دبیر عملی هجدهمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس، امیرسرتیپ خلبان منصور محمدی، فرمانده منطقه شهید دوران شیراز، حجت الاسلام زکریا اخلاقی، شاعر و سرهنگ حیدر بهرامی، مدیر اداره حفظ آثار استان فارس، مورد تجلیل قرار گرفتند و سپس، برگزیدگان هجدهمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس، معرفی شدند.

در بخش شعر دفاع مقدس و جایزه زنده یاد «قیصر امین پور»، وحید طلعت از ارومیه، یزدان تورانی از مازندران، لیلا کردبچه و مجید سعدآبادی از تهران، به عنوان شاعران برگزیده، معرفی شدند و عبدالحسین انصاری از هرمزگان در این بخش، مورد تقدیر قرار گرفت.

همچنین شراره کامرانی از تهران، رتبه برگزیده جایزه ادبی قدس و شعر مقاومت ملل را از آن خود کرد و مهدیه عابدی از خراسان رضوی و رضا شیبانی اصل از آذربایجان شرقی، رتبه تقدیری جایزه ادبی قدس را کسب کردند.

در بخش جایزه ادبی زنده یاد «سید حسن حسینی» و شعر نگاه عاشورایی به دفاع مقدس نیز محمد غفاری از قم، برگزیده و فریبا قیومی زاده از یزد، خدابخش صفادل از نیشابور و حسین برومند از هرمزگان، تقدیر شدند.

جایزه ادبی زنده یاد «سلمان هراتی» ویژه شعر کودک و نوجوان دفاع مقدس نیز به نوشین نوری از کرمانشاه و حامد محقق و مریم زندی از همدان به عنوان شاعران برگزیده این بخش، اختصاص پیدا کرد و علیرضا دهرویه از مازندران نیز تقدیر شد.

نشست‌های هجدهمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس با عنوان «سرود سروها»، از یازدهم تا سیزدهم اسفند 88، به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در شهر شیراز برگزار شدند.

جمعه 14 اسفند 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط