loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نگاهی به «بررسی مبانی فلسفی، کلامی و آثار عملی فمنیسم»

کتاب بررسی مبانی فلسفی، اخلاقی، کلامی و آثار عملی فمنیسم نوشته غزاله دولتی، هاله و حوریه حسینی‌اکبرنژاد از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فمنیسم تنها یک مکتب سیاسی و اقتصادی نیست؛ بلکه حرکتی همه جانبه است که فلسفه، هنر، روان‌شناسی، ادبیات، سیاست و جامعه‌شناسی را تحت تأثیر خود قرار داده است. اداره مطالعات زنان و خانواده معاونت پژوهشی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در راستای تولید آثاری که جامعه دانشگاهی در مباحث زنان و خانواده به آن نیازمند است، با ارایه آثار متعددی در نقد و بررسی فمینیسم می‌کوشد به نقد و بررسی مبانی فلسفی، اخلاقی، کلامی و پیامدهای عملی فمنیسم بپردازد.

کتاب «بررسی مبانی فلسفی، اخلاقی، کلامی و آثار عملی فمنیسم» از دو بخش تشکیل شده است. بخش اول به بررسی مبانی نظری فمنیسم با رویکرد فلسفی، اخلاقی و کلامی اختصاص دارد. آثار تاریخی که نحوه شکل‌گیری تاریخی فمنیسم و نظریات شاخه‌های مختلف آن را بیان می‌کند، همراه با مباحث نظری و تحلیلی از موضوعات این بخش به شمار می‌روند.

در بخش دوم کتاب، آثار و پیامدهای عملی فمنیسم ارزیابی می‌شوند. این بخش به تحلیل و نقد آموزه‌های فمنیسم و چگونگی تحقق آنها در صحنه اجتماع در زندگی خانوادگی افراد پرداخته است. مبانی فلسفی مدرنیته و پست مدرنیته، مبانی اخلاقی فمنیسم، چگونگی شکل‌گیری الهیات فمنیستی مروری بر سیر تحولات فمنیسم، تحول روابط خانوادگی، تغییر الگوهای سنتی خانواده و هزینه‌های اجتماعی زوال خانواده از عنوان‌های گوناگون این نوشتارند.

چاپ اول کتاب «بررسی مبانی فلسفی، اخلاقی، کلامی و آثار عملی فمنیسم» در شمارگان 3000 نسخه، 344 صفحه، در قطع وزیری برای نخستین بار در سال جاری از سوی دفتر نشر معارف روانه بازار نشر شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این کتاب با شماره‌های 88911212-021و 7735451-0251 تماس بگیرند

پنجشنبه 20 اسفند 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط