loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تجدیدچاپ رسالت خواص

کتاب «رسالت خواص» نوشته سیداحمد خاتمی از سوی موسسه بوستان کتاب به چاپ یازدهم رسید.

به گزارش خبرگزاری ایبنا، این اثر، با تبیین بیانات مقام معظم رهبرى درباره نقش خواص در نهضت عاشورا، به ضرورت عبرت‏آموزى و رویکرد جامعه به ارزش‏هاى اسلامى می‌پردازد.

نویسنده این کتاب، سخنان مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان لشکر 27 حضرت رسول(ص) را دست‌مایه نگارش خویش قرار داده و با استفاده از قرآن کریم، نهج‌البلاغه و نقل‌های تاریخی به شرح و تفصیل آن پرداخته است.

در بخشی از پیش‌گفتار کتاب حاضر آمده است: «این اثر، مجموعه سخنان مقام معظم رهبری در تاریخ 25 اردیبهشت ماه سال 1375 است که درباره واقعه عاشورا و جریانات پس از آن ایراد و گردآوری شده است.»

در این بیانات، مقام معظم رهبری «خواص و دیر به میدان آمدن آنها» را از عوامل اصلی وقوع حادثه عاشورا برشمرده‌اند که در حقیقت هشداری برای همه عاشوراییان و خواص جامعه است.

از مباحثی که در سال‌های اخیر، مقام معظم رهبری بر آن تکیه و تاکید کرده‌اند، تجزیه و تحلیل عبرت‌های عاشوراست.

نکته اساسی رهنمودهای رهبری این است که بررسی شود چه عواملی زمینه‌ساز حادثه عاشورا شدند؟ چه عواملی سبب شدند که پس از حدود 50 سال از هجرت، آن قدر اوضاع جهان اسلام بحرانی شود که آقازاده اول جهان اسلام، خود و عزیزانش را برای پاسداری از اسلام فدا کند؟

موضوعاتی نظیر عبرت‏آموزى در قرآن و روایات، ارتجاع، عوامل زمینه‏ساز حادثه عاشورا، افول غیرت دینى، کوتاهى خواص از اداى وظیفه، رنگ باختن معنویت، عوامل چرخش از موضع حق، از مباحث این کتاب به‏شمار مى‏روند.

در انتهای این کتاب، متن کامل بیانات مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان لشکر 27 حضرت رسول(ص) زینت بخش این اثر شده است.
در تدوین این نوشتار، بیشترین مصدر از قرآن کریم و نهج‌البلاغه امیرالمومنین علی(ع) بوده و پس از آن می‌توان به کتاب‌های احیاء علوم‌الدین، ارشاد، اسدالغابة فی معرفةالصحابة، اصول کافی، بحارالانوار، الغدیر، شرح نهج‌البلاغه ابن ابی‌الحدید معتزلی، کنز‌العمال، مجموعه آثار شهید مرتضی مطهری، معانی‌الاخبار، لهوف، میزان‌الحکمه، نفس‌المهموم و وسائل‌الشیعه نیز اشاره کرد.

چاپ یازدهم کتاب «رسالت خواص» در شمارگان 2500 نسخه، 148 صفحه و بهای 28000 ریال راهی بازار نشر می‌شود.

سه‌شنبه 25 اسفند 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط