loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فنمیسم؛ شکست آزادی زنان

بررسی خطا و تاثیر افراطی فمینیسم بر کلیسا و فرهنگ آمریکای شمالی در کتاب «فمینیسم؛ افسانه شکست آزادی زنان» به واکاوی پدیده فمنیسم بر سرنوشت زنان می‌پردازد و پیامدهای آن را برمی‌شمرد.

فمینیسم جنبش یا نظریه‌ای در عصر مدرن است که در غرب پس از رنسانس و عصر روشنگری بر مبنای اومانیسم، لیبرالیسم و سکولاریسم شکل گرفته، هدف خود را احقاق حقوق ضایع شده زنان می‌داند. اگرچه بنا بر نظریه بسیاری، ارایه تعریف جامع و مانع از فمنیسم، به دلیل عدم انسجام در انواع گرایشات میسر نیست و نویسنده کتاب در اثر خود سعی بر عنوان تاثیر افراطی فمنیسم بر فرهنگ و کلیسا دارد.

در مقدمه این کتاب آمده است: «فلسفه فمنیسم، بخشی از ارتعاش زمین لرزه پست‌مدرن است. فمنیسم پیشنهاد می‌کند زنان شادکامی و معنای زندگی را از طریق پیگیری اقتدار شخصی، استقلال و آزادی پیدا کنند. این تکان فلسفی جامعه تقریبا در دوره 30 ساله بین 1960 تا 1990 اتفاق افتاد، اما عواقب مهیب حاصل از آن مانند یک سونامی به در هم کوبیدن سواحل فرهنگی در دهه‌های آغازین هزاره آینده ادامه داد.»

نویسنده کتاب می‌نویسد: «در اولین نسخه کتاب «انجیل فمنیستی» که در سال 1992 به چاپ رسید، من لبه‌های برنده الهیات و نظرات فمنیستی را مورد بررسی قرار دادم، در آن آنجا ذکر نمودم که یک لرزش فلسفی در جامعه و کلیسا در رابطه با نقش زنان رخ داده است. در آن موقع خوانندگان کتاب، واکنش های اجتناب‌ناپذیر چنین تغییر بنیادی را درک نکردند. اینک که بیش از ده سال می‌گذرد، کتاب مخاطب خود را در میان کسانی یافت که شاهد آن ویرانی بوده و به دنبال دلیل آن می‌گشتند. مردان و زنانی که به دلیل یورش‌های فرهنگی وسعت دید خود را از دست داده بودند و از خود می‌پرسیدند که این امواج از کجا می‌آیند؟ و چرا؟»

چاپ نخست جلد سوم کتاب «فمینیسم؛ افسانه شکست آزادی زنان» اثر «ماری کاسیان» با ترجمه «بابک تیموریان» در شمارگان 1000 نسخه از سوی معاونت فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها منتشر شد. این کتاب قابل فروش نیست و علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت کتاب به این معاونت مراجعه کنند.

سه‌شنبه 3 فروردین 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط