loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«چلچراغ حکمت» در نمایشگاه

نویسندگان مرتبط : مرتضی مطهری

مجموعه چهل جلدی «چلچراغ حکمت» که هر عنوانش با موضوع و قلم نویسنده‌ای متفاوت بر مبنای دیدگاه‌های آیت‌الله شهید مرتضی مطهری به رشته تحریر در آمده‌، قرار است از سوی کانون اندیشه جوان برای ارایه در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منتشر شود. اکنون نسخه نهایی این مجموعه برای تایید پایانی در اختیار نویسندگان قرار گرفته است./
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، تنها نقطه اشتراک هر یک از جلدهای این مجموعه که در موضوع و عنوانی متمایز خلق شده‌اند، استواری آنها بر پایه دیدگاه‌ها، آرا و تفکرات شهید مطهری است.

از عناوین و نویسندگان جلدهای این مجموعه می‌توان به کتاب‌های «تمدن اسلامی» به قلم محمدباقر پورامینی، «پوشش و حجاب» نوشته علی محمدی‌آشنایی، «جوان» به کوشش رضوانی‌نسب، «عدالت اجتماعی» از نجمه کیخوا و «سیاست و حکومت» اثری از محمدحسن قدردان قراملکی اشاره کرد.

کتاب‌های «اهل‌بیت(ع)» از اکبر پیروی، «حماسه عاشورا» به قلم محمدباقر پورامینی، «عقلانیت» نوشته سید محمدعلی داعی‌نژاد، «تحجّر» به کوشش سیدرضا پلور، «ایمان» تالیف سید محمدعلی داعی‌نژاد، «مهدویت» کاری از بهروز محمدی، «انسان‌شناسی» از حسن اسماعیل‌پور نیازی و «جهان‌بینی و شناخت» نوشته حسن پناهی آزاد، از دیگر عناوین مجلدات این مجموعه‌اند.

همچنین پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آثاری را زیر چاپ دارد که از آن میان می‌توان به کتاب «ماجرای جدایی حوزه و دانشگاه» در موضوع انقلاب اسلامی از «سلیمان خاک‌بان» که قرار است در 334 صفحه و بهای 45000 ریال منتشر شود، اشاره کرد.

کتاب «آمریکاستیزی در جهان اسلام» در موضوع غرب‌شناسی تالیف «حسن سعید کلاهی و احمد تقی‌زاده» در 488 صفحه و بهای 65000 ریال و مجموعه سه جلدی «اندیشه سیاسی متفکران اسلام» به اهتمام «محسن مهاجرنیا» در موضوع سیاست و بهای 210 هزار ریال، از دیگر کتاب‌هایی‌اند که این پژوهشگاه زیر چاپ دارد.

«اقتصاد منابع طبیعی از منظر اسلام» نوشته سعید فراهانی‌فرد در موضوع اقتصاد در 352 صفحه و بهای 46000 ریال، «سیر تطور کلام شیعه» تالیف محمدصفر جبرئیلی در موضوع کلام و دین‌پژوهی در 408 صفحه و بهای 55000 ریال و «فلسفه فلسفه اسلامی» تالیف عبدالحسین خسروپناه در موضوع فلسفه در 136 صفحه و بهای 70000 ریال، از دیگر آثاری‌اند که برای ارایه در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران چاپ و منتشر خواهند شد.

دوشنبه 16 فروردین 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط