loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب آیت الله جوادی در بولیوی

نویسندگان مرتبط : عبدالله جوادی آملی

نسخه انگلیسی کتاب «اسلام و محیط زیست» اثر حضرت آیت‌الله جوادی آملی در کنفرانس آب و هوای بولیوی رونمایی ‌شد.

محمدصادق شهبازی، عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواهی دانشجویی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از رونمایی نسخه انگلیسی کتاب «اسلام و محیط زیست» حضرت آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در کنفرانس آب و هوای بولیوی خبر داد و گفت: این اثر گرانبها، چهارشنبه یکم اردیبهشت ماه توسط هیأت اعزامی از جنبش عدالتخواهی دانشجویی در این کنفرانس رونمایی و نسخه‌ای از آن به برخی از هیأت‌های اعزامی اهدا شد.

وی یادآور شد: کنفرانس آب و هوای بولیوی به دعوت مورالس، رییس جمهور بولیوی در پاسخ به اجلاس محیط زیست کپنهاگ و با حضور بیش از شش هزار هیأت از تشکل‌های غیردولتی سراسر دنیا از روز دوشنبه‌ 30 فروردین‌ماه در کوچابامبای بولیوی برگزار ‌شده و به مدت چهار روز ادامه دارد.

شهبازی با اشاره به اعزام هیأتی از جنبش عدالتخواه دانشجویی به این کنفرانس خاطرنشان کرد: فضای اجلاس عدالت آب و هوایی در بولیوی با دعوت از 11 هزار فعال مردمی از سراسر دنیا، فرصت مناسبی برای صدور گفتمان انقلاب اسلامی و طرح مباحث ایجابی انقلاب اسلامی در عرصه عدالت، توسعه انسانی و محیط زیست بود.

عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواهی دانشجویی تصریح کرد: این هیأت، نظرات اسلام در حوزه عدالت، حقوق الهی انسان، توسعه انسانی، محیط زیست و نقش مردم در تغییر آینده جهان را مطرح کرده و با شرکت فعال در کارگروه‌ها و برقراری ارتباطات و بحث‌ها از نقش استکبار جهانی، به خصوص آمریکا و به ویژه اسراییل در تخریب محیط زیست سخن می‌گوید.

وی بیان داشت: هیأت اعزامی از جنبش عدالتخواهی دانشجویی در اجلاس، حاشیه آن و نشست‌های دوستانه از آن چه در فلسطین و غزه در حال گذار است سخن گفته و وجدان‌های آگاه و انگیزه‌مند بر فعالیت برای حفظ محیط زیست را متوجه حقوق انسان‌هایی می‌سازد که تنها به جرم توحید در حال قتل عام و مورد نقض حقوق انسانی خویش هستند، خواهد کرد.

شبهازی اذعان داشت: هیأت اعزامی که حامل محصولات فرهنگی از جمله دیدگاه اسلام درباره محیط زیست و در رأس آن نسخه لاتین کتاب اسلام و محیط زیست حضرت آیت‌الله جوادی آملی است، روز گذشته این اثر گرانبها را رونمایی و یک نسخه آن را به برخی از هیأت‌های اعزامی در کنفرانس آب و هوای بولیوی اهدا کرد.

وی اضافه کرد: حجت‌الاسلام سید علی موسوی، عضو اولین شورای مرکزی جنبش، سرپرستی هیأت را بر عهده دارد و محمدصالح مفتاح مسؤول کمیته حقوقی و قضایی واحد بررسی‌ها و عضو سابق شورای مرکزی جنبش به عنوان سخنگو و فاطمه دلاوری پاریزی عضو شورای مرکزی و مسؤول واحد پروژه‌های استراتژیک و مسؤول سابق واحد امور زنان و خانواده جنبش وی را همراهی می‌کنند.

گفتنی است؛ کتاب اسلام و محیط زیست دارای پنج فصل است. حضرت آیت الله جوادی آملی در آن به توضیح این مطلب می‌پردازد که حفظ محیط زیست، پیش از آن که علمی تجربی و طبیعی باشد، دانش تجریدی و انسانی است و از خاستگاه انسانی انسان جوانه می‌زند و تنها نگاه طبیعی و مالی به آن، مایه محدود دانستن این فن و بی توجهی به این شان شریف انسانی است و چون دین عهده‌دار شئون مختلف و ابعاد وجودی انسان است، تمامی ادیان الهی به این امر توصیه و آموزه‌های بلندی را در این رابطه ارائه کرده‌اند؛ از این رو دانش محیط زیست و حفاظت از آن، علمی انسانی و دینی است.

*****
در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران؛
از نرم افزار جامع کتب آیت الله جوادی آملی رونمایی می شود

مدیر انتشارات اسراء گفت: انتشارات اسراء با ده عنوان کتاب جدید در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران شرکت می کند.

حمید رضا بابایی، مدیر انتشارات اسراء در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: انتشارات اسراء با نزدیک به 110 عنوان کتاب در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران شرکت می کند که از این تعداد ده عنوان کتاب جدید خواهد بود.

وی در ادامه افزود:‌ جلدهای 15،16،17،18،19 کتاب جرعه ای از صهبای حج، وحی و نبوت، جلد دو و سه نسیم اندیشه بخشی از کتب جدیدی است که در نمایشگاه بیست و سوم برای نخستین بار عرضه خواهد شد.

بابایی اظهار داشت: روز بیست و سوم اردیبهشت ماه از نرم افزار جامع کتب آیت الله جوادی آملی در سرای اهل قلم رونمایی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین سومین فصل نامه اسراء در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه خواهد شد.

گفتنی است، بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، 15 تا 25 اردیبهشت ماه امسال در مصلی حضرت امام خمینی(ره) تهران برگزار خواهد شد.


جمعه 3 اردیبهشت 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط