loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شُنام؛ جانشین «دا» در نمایشگاه

کتاب «شُنام» شامل خاطرات کیانوش گلزاد راغب از دوران اسارت توسط حزب کومله کردستان ـ که از آن به عنوان جایگزین کتاب پرفروش «دا» نام برده شده است ـ در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سوره مهر ماجرای این کتاب به خاطرات «کیانوش گلزاد راغب» در سا‌ل‌های 60 و 61 و عملیاتی با نام «شُنام» که به فرماندهی شهید احمد متوسلیان و با حضور گلزاد و برادرش در منطقه کردستان انجام شد و طی آن وی به همراه برادرش به اسارت در می‌آیند، می‌‌‌‌پردازد.

این خاطرات شامل 14 ماه اسارت وی توسط نیروهای کوموله در منطقه غرب کشور در سال‌های دفاع مقدس می‌شود که خود وی در ارتباط با آن گفته است: «بعد از دستگیری توسط کومله، دوران اسارات 14 ماهه من شروع شد و این دوران به صورت دوره‌گردی بود و این‌ها 30 -40 نفری را که در اسارت داشتند و تعداد آن‌ها هم در طول مسیر تغییر می‌کرد از این روستا به آن روستا. در دوران اسارتم قرار بود این گروه مرا هم اعدام کنند که یکی از خانواده ها که از ترس گروه دموکرات به کومله پناه آورده بود نگذاشتند که اعدامم کنند و این موضوع باعث برقراری ارتباطی عاطفی من و این خانواده نیز شد».

خاطرات موجود در این کتاب از محفوظات ذهن گلزاد است که در سال 88 به صورت مکتوب در اختیار دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری قرار داده شده است و انتشارات سوره مهر آن را در نمایشگاه کتاب امسال ارائه خواهد کرد. یکی از موضوعات قابل توجه در این کتاب معرفی شهدایی است که در منطقه غرب کشور در سال‌های دفاع مقدس با عوامل ضد انقلاب درگیر بوده و کمتر نامی از آنان تاکنون شنیده شده است.

یادآوری می‌شود مرتضی سرهنگی؛ مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری پیش از این «شُنام » را از بهترین کتاب های این دفتر و جایگزینی برای کتاب پرفروش «دا» نام برده و افزوده است: این کتاب در صورت معرفی درست و تبلیغات خوب می‌‌تواند جایگزینی برای کتاب «دا» باشد. همچنین با توجه به داستان عاطفی که در این کتاب وجود دارد مطمئناً این اثر می‌تواند مورد توجه ویژه جوانان قرار بگیرد.

سه‌شنبه 14 اردیبهشت 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط