loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آثار جدید رحیم‌ پور ازغدی

نویسندگان مرتبط : حسن رحیم پور ازغدی

"نشر طرح فردا" در بیست و سومین نمایشگاه بین‌الملی کتاب دو اثر جدید از حسن رحیم‌پور (ازغدی) را رونمایی خواهد کرد. " گفتگوی انتقادی در علوم اجتماعی" و "نیم‌نگاهی به فلسفه تعلیم و تربیت" عنوان دو اثر دیگر از مجموعه آثار رحیم‌پور (ازغدی) است که با نگاهی انتقادی به مبانی علوم انسانی انتشار یافته‌است.

استاد رحیم‌پور (ازغدی) در سال‌های دهه هفتاد، مجموعه گفتگوهایی در چندین حلقه نقد در حوزه علوم انسانی با حضور شماری از گروه‌های دانشجویی، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و فضلای حوزه‌ی علمیه سازماندهی نموده‌بود که در این گفتگوها به نقد و شالوده‌شکنی "متون کلاسیک علوم اجتماعی" و به ویژه رشته‌ی جامعه‌شناسی پرداخته می‌شد. استاد در این نشست‌ها متون معتبر و اصلی رشته‌ی جامعه‌شناسی را از منظری فلسفی- دینی ارزیابی می‌نمود و با دانشجویان و اساتید این رشته‌ها به گفتگو می‌نشست.
کتاب "گفتگوی انتقادی در علوم اجتماعی" گزارش برخی از نشست‌های مذکور است که پس از ویرایش اینک منتشر می‌شود. این کتاب را باید نوعی خوانش منتقدانه از متون کلاسیک رشته‌ی جامعه‌شناسی به شمار آورد که رحیم‌پور (ازغدی) در این اثر با نگاهی انتقادی به ارزیابی مولفه‌هایی از قبیل "رابطه علوم اجتماعی و ارزش‌ها"، "نفی ماوراء و علوم اجتماعی"، "منطق تجربه‌گرایی در علوم اجتماعی" و "جامعه‌شناسی و تعامل با قدرت" پرداخته‌است.

کتاب "نیم‌نگاهی به فلسفه‌ی تعلیم و تربیت" نیز مجموعه‌ای از سخنرانی‌های استاد با عناوینی چون "آموزش و پرورش؛ دوباره بیندیشیم"، "بازسازی نظام آموزشی تنها راه پیشرفت"، " روان‌شناسی و آموزش و پرورش: علم ایدئولوژیک یا ایدئولوژی علمی!" است که در بین نخبگان رشته‌ی علوم تربیتی و مدیران آموزش و پرورش در سال‌های 85 و 86 ایراد شده‌است.

نشر طرح فردا به عنوان ناشر انحصاری آثار حسن رحیم‌پور (ازغدی) عناوین دیگری از تالیفات استاد همچون "عقلانیت" با موضوع جامعه‌شناسی توسعه، "فقه و تئوری دولت" در فقه سیاسی و تبیین نظریه ولایت مطلقه فقیه، "مدارا نه از راه پلورالیزم" با موضوع نسبت تکثرگرایی و خشونت، "عرف قدسی"، "چهار گفتار" و "پنج گفتار" را از وی منتشر کرده‌است.

طرح فردا پیش از این نیز مجموعه‌ای از سخنرانی‌ها و گفتگوهای استاد را با عناوین "محمد صلی الله علیه و آله و سلم پیامبری برای همیشه"، "علی علیه‌اسلام و شهر بی‌آرمان"، "حسین علیه‌السلام عقل سرخ"، " مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف ده انقلاب در یک انقلاب" منتشر کرده‌است که چاپ بیست و چهارم شماری از این مجلدات در بیست و سومین نمایشگاه کتاب رونمایی خواهد شد.
انتشارات طرح فردا از تاریخ 15 الی 25 اردیبهشت ماه در شبستان اصلی نمایشگاه کتاب راهروی 22 غرفه 38 پذیرای مخاطبان و منتقدان اثار استاد خواهد بود تا در تعاملی رودررو شعله‌های تفکر را بیش از پیش برافروزد. علاوه بر این لازم به ذکر است نشر طرح فردا برای عده‌ای از مخاطبان که امکان حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را ندارند این امکان را مهیا نموده تا سفارشات عمده را ارسال نماید. متقاضیان محترم می‌توانند جهت سفارش محصولات نشر طرح فردا با شماره 09155571982 تماس حاصل فرمایند.
پایگاه مجازی موسسه طرحی برای فردا (ویژه نشر آثار استاد حسن رحیم‌پور ارغدی) به نشانی rahimpour.ir نیز در روزهای آتی با قالب‌بندی نو و امکاناتی از قبیل اخبار و گزارش نشست‌های استاد، انتشار صوتی و تصویری سخنرانی‌ها و... قابل دسترس برای عموم خواهد بود.

چهارشنبه 15 اردیبهشت 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط