loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

روان شناسی علم منتشر شد

کتاب روان شناسی علم نوشته آرش موسوی از سوی گروه فلسفه علوم انسانی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، گروه فلسفه علوم انسانی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه کتاب‌ «روان‌شناسی علم» را تدوین و با مشارکت هیات حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی شورای عالی انقلاب فرهنگی منتشر کرد.

کتاب روان‌شناسی علم نوشته آرش موسوی است که به بررسی تاثیرات خانواده و محیط پیرامون دانشمندان بر خصوصیات شخصیتی و تاثیرپذیری رفتار علمی از محیط زندگی و کار آنان است.

نویسنده این کتاب معتقد است دانشمندان همچون تمام انسان‌های دیگر در یک متن زیستی، روان‌شناختی و اجتماعی کار می‌کنند. آن‌ها شجرنامه دارند و خصوصیات و صفات زیستی خود را از خانواده خویش به ارث می‌برند، در محیط خانواده رشد می‌کنند، هیجان و انگیزش‌ها بر آن‌ها تاثیرات عمیقی بر جای می‌گذاردو حتی هنگامی که به عنوان دانشمند صاحب‌نام و باتجربه در آزمایشگاه‌هایشان به فعالیت علمی مشغول می‌شوند، موجوداتی متاثر از حضور همکاران و رفتارهای ارزیابانه آن‌ها هستند. محیط زیستی، روان‌شناختی و اجتماعی احاطه‌کننده دانشمند به وضوح رفتار علمی او را مشروط می‌سازد و تحت تاثیر قرار می‌دهد.

هدف اصلی روان‌شناسی علم، شناخت دقیق این تاثیرات و مکانیزم‌های تاثیرگذاری است.

این کتاب مروری نقادانه از این عضو نوظهور در خانواده علم‌پژوهی به دست می‌دهد.

کتاب روان‌شناسی علم نوشته آرش موسوی در 124 صفحه و با قمیت 1600تومان از سوی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه روانه بازار نشر شده است

دوشنبه 20 اردیبهشت 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط