loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دو کتاب جدید ری شهری: فرهنگ نامه امنیت ملی و زمزم عارفان

نویسندگان مرتبط : محمد محمدی ری شهری

کتاب فرهنگ نامه «امنیت ملی»، با استفاده از رهنمودهای قرآن و حدیث به دو زبان فارسی- عربی از سوی انتشارات دارالحدیث منتشر و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دین پژوهی، فرهنگ نامه امنیت ملی، رهنمودهای قرآن و احادیث اسلامی را در زمینه های جایگاه امنیت ملی، سرزمین نمونه در امنیت، مسولیت حکوت اسلامی در تامین امنیت اجتماعی، امنیت موعود در جهان اسلام، خطرناکترین تهدیدهای امنیتی و سیاست های امنیتی امام علی(علیه السلام)، را با نظمی نوین در سه فصل ارائه کرده است.

عناوین این سه فصل شامل جایگاه امنیت ملی در نظام اسلامی، خطرناک ترین آسیب های امنیت، سیاست های امنیتی امام علی(علیه السلام) می باشد.

کتاب فرهنگ نامه «امنیت ملی»، پنجمین اثر از مجموعه فرهنگ نامه هایی است که با هدف تصحیح و تقویت فرهنگ ارزش های رفتاری، با استفاده از رهنمودهای قرآن و حدیث به دو زبان فارسی – عربی منتشر و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است. پیشتر فرهنگ نامه های ادب، اذان، آرزو و بصیرت از این مجموعه، منتشر شده است.

گفتنی است؛ چاپ اول کتاب فرهنگ نامه «امنیت ملی»، تالیف آیت الله محمدی ری شهری، ترجمه حمید رضا شیخی با شمارگان 1000 نسخه جلد نرم و110 صفحه و بهای 1200 تومان به دو زبان عربی – فارسی به تازگی از سوی سازمان چاپ و نشر دارالحدیث منتشر شده است.

** کتاب زمزم عارفان در مدت زمان کوتاهی به چاپ سوم رسید

این کتاب که تا کنون بیست هزار جلد از آن به چاپ رسیده است، مجموعه ای از یادداشت های آیت الله محمدی ری شهری است که در دیدارهای مختلف با حضرت آیت الله محمد تقی بهجت(ره) جمع آوری و به رشته تحریر در آمده است.

کتاب زمزم عرفان، تالیف آیت الله محمدی ری شهری، با موضوع یادنامه ای از حضرت آیت الله محمد تقی بهجت(ره) می باشد که به تازگی از سوی انتشارات دارالحدیث منتشر شده است با استقبال گسترده خوانندگان مواجه شده است و در اندک زمانی به چاپ سوم خود رسید.

این کتاب که تا کنون بیست هزار جلد از آن به چاپ رسیده است، مجموعه ای از یادداشت های آیت الله محمدی ری شهری است که در دیدارهای مختلف با حضرت آیت الله محمد تقی بهجت(ره) جمع آوری و به رشته تحریر در آمده است.

مجموعه این یادداشت‏ها در قالب این کتاب براى بهره‏گیرى بهتر علاقه‏مندان به این مباحث، در چهار بخش تدوین شده است:

بخش اوّل به جمع‏بندى مهم‏ترین ره‏نمودهاى آیة الله بهجت اختصاص دارد. در این بخش افزون بر ارائه تحلیلى کوتاه و افزودن برخى آیات و روایات متناسب با موضوع، بخشى از ره‏نمودهاى ایشان که درکتاب‏هاى دیگر نقل شده‏ و مکمّل یادداشت‏هاى مؤلف است، آمده است. مطالب این بخش در ده فصل با این عناوین تنظیم شده است:

1. قرآن؛ 2. حدیث؛ 3. فقه و اصول؛ 4. ارزش‏هاى اخلاقى و عملى؛ 5. فلسفه و عرفان؛ 6. کشف و کرامات؛ 7. حج و سرپرستى حجّاج؛ 8. امام خمینى و انقلاب اسلامى؛ 9. سیاست؛ 10. رهنمودهاى ویژه.

بخش دوم، گفتگو با فرزند گرامى ایشان حجّة الإسلام والمسلمین جناب آقاى على بهجت، درباره پدر بزرگوارش صورت گرفته است.

بخش سوم، متن یادداشت‏هاى مؤلف از سخنان ایشان، در طول سال‏هاى 1370 تا 1387 و بخش چهارم، شرح حال مختصرى از غالب کسانى که در متن کتاب، ازآنها یاد شده است.

همچنین در آغاز کتاب، زندگى نامه‏اى مختصراز آیت الله بهجت آمده است و در پیش‏گفتار کتاب نیز درباره سیر تألیف و نکاتى درباره آن نگاشته شده است.

آیت الله ری شهری ، مؤلف کتاب در مقدمه مى‏گوید: شخصاً از ره‏نمودهاى ایشان، بسیار بهره برده‏ام و اکنون نیز بهره مى‏برم و بدین جهت، بیش از دیگر اساتید و ذوى الحقوق، به یاد آن بزرگوار هستم. همچنین مؤلف امید دارد تا علاقه‏مندان به این مباحث، بتوانند با بهره‏گیرى از این کتاب خود را به آن الگوى کامل نزدیک کنند و زمینه را براى تداوم انقلاب اسلامى تا ظهور حضرت امام مهدى ـ عجل الله فرجه ـ فراهم سازند.

یادآوری می شود کتاب زمزم عرفان، یادنامه حضرت آیت اللَّه محمد تقى بهجت (ره) نوشته آیت الله رى شهرى می باشد که از سوی انتشارات دارالحدیث به تازگی به چاپ رسیده است.


سه‌شنبه 21 اردیبهشت 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط