loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مبانی هنر در تمدن اسلامی

نویسندگان مرتبط : حسن بلخاری قهی

انتشارات سوره مهر از حسن بلخاری کتاب «مبانی هنر در تمدن اسلامی» منتشر کرد.

به گزارش انتشارات سوره مهر‏ حسن بلخاری درباره هدف از نوشتن این کتاب گفت: نیت من این بود که یک گزارش تاریخی از سیر هنر در تمدن اسلامی با تأکید بر موسیقی و معماری ارائه بدهم، اما رویکرد من به این مسأله رویکردی عرفانی است.

وی ادامه داد: البته نباید فراموش کرد که باید رویکردی را در کارهایمان انتخاب کنیم که خوانندگان بیشتری را تحت پوشش قرار دهد. باید چنین رویکردی را جدی بگیریم،اگر بخواهیم مخاطبان ما علاوه بر قشر دانشگاهی مخاطبان عام هم باشند باید بیان و زبان به کار رفته ساده باشد. سرگذشت هنر در تمدن اسلامی در این کتاب به زبانی ساده، ولی مبانی عرفانی در آن دارای زبان تخصصی است.

وی همچنین درباره هدف از نوشتن فصل آخر در مورد عرفان اسلامی هم اظهار داشت: بخش سوم کتاب، به شکل منطقی ادامه دو فصل قبلی قرار نمی‌گیرد و بهانه نوشتن آن پاسخ به یکی از استادان دانشگاه هاروارد است. خانم نجیب اوغلو از استادان دانشگاه هاروارد است که مبانی هنر اسلامی مورد نقد قرار دادند. من هم بهتر آن دیدم که بعد از ذکر سرگذشت‌ دو هنر موسیقی و معماری به شکل تاریخی پاسخگوی نقد ایشان در عصر جدید باشم.

کتاب «سرگذشت هنر در تمدن اسلامی» تولید پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی در ١٨٣ صفحه‏ قطع وزیری در تیراژ ٢ هار و ٥٠٠ نسخه و با قیمت ٣ هزار و ٩٠٠ تومان توسط سوره مهر منتشر شده است.

شنبه 25 اردیبهشت 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط