loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زهرا(س) در تفاسیر اهل سنت

کتاب «شخصیت حضرت زهرا(س) در قرآن از منظر تفاسیر اهل سنت» نوشته محمد یعقوب بشوی از سوی بوستان کتاب منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب «شخصیت حضرت زهرا(س) در قرآن از منظر تفاسیر اهل سنت» نوشته محمد یعقوب بشوی پرفروش ترین کتاب بوستان کتاب اعلام شد.

کتاب «شخصیت حضرت زهرا(س) در قرآن از منظر تفاسیر اهل سنت» در پنج فصل همچون کلیات، اسباب نزول، شأن نزول، آیات تأویلى، روایاتى که در تفسیر آیات مربوط به حضرت فاطمه(س) آمده است، ارتباط وحیانی، ماهیت و ویژگی های نص، نص و فعالیت های تفسیری و تحلیل ساختار نص سامان یافته است.

محمد یعقوب بشوی، نویسنده کتاب با اشاره به تفاوت ماهوی سبب نزول با شأن نزول خاطرنشان کرد: سبب همانگونه که از نامش پیداست، واقعه یا حادثه ای موجب نزول آیه شده است پس نزول آیه مسبوق به یک سبب و حادثه است برای نمونه می توان از آیات تطهیر، ایتاء زکات و اطعام مسکین و یتیم و اسیر نام برد اما شأن نزول نیازمند یک حادثه نیست مانند آیات قرآنی که مصداق آن می‌تواند حضرت زهرا(س) قرار گیرد.

وی از گستردگی مباحث مرتبط با حضرت زهرا(س) در تفاسیر اهل سنت خبر داد و افزود: ذیل 135 آیه در 49 سوره در تفاسیر اهل سنت از حضرت زهرا(س) سخن به میان آمده است.

وی پاسخ دیدگاه‌های افراطی مطرح شده در برخی تفاسیر را از ویژگی‌های این کتاب دانست و یادآورشد: در میان اهل سنت عالمان منصف یافت می شود و در مقابل، برخی اندیشه های افراطی نیز وجود دارد که در کتاب سعی شده با پاسخ دهی به شبهات مطرح شده که بیشتر از منابع روایی اهل سنت مثل صحیح مسلم و صحیح بخاری استفاده شده است.

این نویسنده که از روحانیان پاکستانی در حوزه علمیه قم است از مراجعه به کتب تفسیری به زبان اردو نیز اشاره کرد و متذکر شد: با توجه به اینکه برخی از علمای سنی پاکستانی نیز کتب تفسیری مهمی داشتند از آنها نیز در این کتاب مانند تفسیر مردودی، تفسیر مظهری و تفسیر کابلی استفاده شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در به ثمر نشستن این تلاش علمی حجج اسلام علی نصیری و محمدعلی رضایی اصفهانی تلاش فراوان داشتند که بر خود لازم می‌دانم از زحمات این دو استاد قدردانی کنم.

کتابهای زیر در این باره در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:
جامی از زلال کوثر
اما دخترم فاطمه
مصحف فاطمی
فروغ ولایت
فرهنگ فاطمیه
اسرار فدک
نشانی خانه باران
فرهنگ فاطمیه
شرح خطبه حضرت زهرا (س)
خلاصه زندگانی فاطمه زهرا (س)
سقیفه: بررسی نحوه شکل‌گیری حکومت پس از رحلت پیامبر اکرم (ص)

دوشنبه 27 اردیبهشت 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط