loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تجدید چاپ «شبیه صدام»

کتاب "شبیه صدام"، در برگیرنده خاطرات میخاییل رمضان، از بدل‌های صدام، پس از 8 سال برای دومین‌بار توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است. وی در این اثر، اسرار بسیاری را از بازدید جبهه‌های جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، بازگو کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب "شبیه صدام"، مجموعه خاطرات معلمی عراقى به نام میخاییل رمضان است ‏که به خاطر شباهت شگفت‏آور به صدام، در سال 1979 توسط یکى از نزدیکانش به حزب بعث معرفى و پس از انجام عمل‏جراحی تا سال 1997 نقش صدام را در عرصه‏هاى اجتماعى، سیاسى و نظامى بازى کرد. وی در همین سال با کمک‏ کُردهای عراق و سازمان سیا به ترکیه فرار کرده و از آن‏جا به ایالات متحده‏ رفت.

میخاییل رمضان در کتاب "شبیه صدام"، اسرار و خاطراتی را از ملاقات با حُسنى مبارک، رییس جمهور مصر و یاسر عرفات، رهبر سازمان آزادی‌بخش فلسطین و بازدید از جبهه‏هاى جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و روزهاى اشغال کویت بازگو کرده است.

دیدارهاى راوى با صدام، زندگینامه صدام، انجام تمریناتى براى ‏تقلید رفتار، حرکات و سخن گفتن صدام، جنگ با ایران و دیدار راوى از جبهه‏هاى جنگ به جاى صدام و شرح مجروح شدن وى، حکایت‌هاى رعب‏آورى از جنایت‌هاى صدام، وجود بدل‏هاى دیگرى ازصدام، کینه‏توزی‌ها و دشمنى‏هاى‏صدام با شیعیان، ترور یکى از شبیه‏هاى صدام، تحلیل اندیشه صدام و شخصیت او، محاصره تسلیحاتى‏ ایران از جانب آمریکا، ربوده‏شدن همسر و فرزندان راوى، آزمایش ‏سلاح‏ میکروبى بر روى اسیران زن ایرانى توسط صدام، اشغال‏کویت، دستور صدام مبنى بر حمله شیمیایى به حلبچه و شرح فرار راوى، مهم ترین موضوع های مطرح شده در کتاب اند.

این ک‍ت‍اب در س‍ال‌ ۱۳۷۹ با‌ ع‍ن‍وان‌ "ش‍ب‍ی‍ه‌ ص‍دام‌: داس‍ت‍ان‌ م‍ردی‌ ک‍ه‌ ۱۹ س‍ال‌ ن‍ق‍ش‌ ص‍دام‌ را ب‍ازی‌ ک‍رد" با ت‍رج‍م‍ه‌ ع‍ب‍دال‍رح‍ی‍م‌ ح‍م‍ران‍ی‌ ت‍وس‍ط انتشارات ف‍ق‍ه در قم‌ م‍ن‍ت‍ش‍ر ش‍ده‌ اس‍ت‌.

کتاب "شبیه صدام"، همچنین در سال 81 با ترجمه محمدنبی ابراهیمی، در دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری تولید و توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسید.

چاپ دوم این اثر در قطع رقعی و 415 صفحه و با شمارگان 2500 نسخه و بهای 74 هزار ریال توسط همین ناشر منتشر شده است.

دوشنبه 17 خرداد 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط