loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تازه های محمدکاظم کاظمی

نویسندگان مرتبط : محمدکاظم کاظمی

محمدکاظم کاظمی نویسنده و پژوهشگر افغان از تجدید چاپ کتابهای "روزنه" و "شعر پارسی" پس از 10 سال خبر داد و درباره پروژه بررسی جریان شعر انقلاب اسلامی هم گفت: حدود 80 درصد از این کار پیش رفته و تا پایان تابستان آماده چاپ می‌شود.

محمدکاظم کاظمی کتاب که انتشارات عرفان به تازگی کتاب "این قند پارسی" او را منتشر کرده است درباره آن گفت: این کتاب درباره وضعیت فعلی زبان فارسی در افغانستان است و من در آن ورود بی‌رویه واژه‌های بیگانه در زبان فارسی و نقش سازمانهای انگلیسی‌زبان مستقر در افغانستان را در این روند بررسی کرده‌ام.

وی همچنین از عرضه چاپ سوم کتاب "روزنه" خبر داد و گفت: انتشارات ضریح آفتاب در مشهد "روزنه" را دوباره به زیر چاپ برده است. این کتاب یک مجموعه آموزشی سه‌جلدی درباره شعر است برای جوانانی که می‌خواهند شناختی اجمالی از شعر داشته باشند که الابته این بار در یک مجلد تجدید چاپ شده است.

این نویسنده و پژوهشگر افغان ساکن مشهد با ابراز امیدواری نسبت به توزیع این کتاب در افغانستان توسط نشر عرفان از تجدید چاپ یکی دیگر از کتابهایش خبر داد و گفت: کتاب "شعر پارسی" شعر پارسی که سال 79 توسط ضریح آفتاب متشر شده بود دوباره به زیر چاپ رفته است.

این شاعر 42 ساله افغان و خالق آثاری مانند "بازگشت" و "پیاده آمده بودم" همچنین با اشاره به روند تدوین کتابی پژوهشی در بررسی جریان شعر انقلاب اسلامی ایران با رویکرد نقد آثار شاعران معاصر گفت: این کتاب که به سفارش مرکز آفرینشهای ادبی حوزه هنری در حال تدوین است مراحل نهایی را می‌گذراند.

کاظمی گفت: حدود 80 درصد از کار پیش رفته و تا پایان تابستان آن را برای چاپ تحویل انتشارات سوره مهر خواهم داد.

به گفته وی در این کتاب آثار بیش از 10 شاعر مطرح جریان شعر انقلاب از جمله علی معلم دامغانی، سلمان هراتی، قیصر امین‌پور، سیدحسن حسینی، احمد عزیزی، علی موسوی گرمارودی، مهرداد اوستا و طاهره صفارزاده با رویکردی انتقادی بررسی شده است.

او 1346 در هرات متولد شد. تا دوران دبیرستان را در کابل به سر برد و سپس به مشهد نقل مکان کرد، و تاکنون حدود 20 سال است که ساکن مشهد می‌باشد. تحصیلاتش را تا مقطع کارشناسی مهندسی عمران ادامه داده است.
او تاکنون مسئول دفتر ادبیات افغانستان در حوزه هنری مشهد. مسئول صفحه ادبی روزنامه قدس و عضو هیئت تحریریه نشریه خط سوم بوده است. همچنین همکاریهایی با نشریات سوره، شعر، فصلنامه دُرّ دری و روزنامه اطلاعات داشته است. او در نمایشگاه کتاب تهران (سال 82) به‌عنوان شاعر برگزیده انتخاب شد.

آثار مکتوب زیر از این نویسنده و شاعر برجسته در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:

دادخواست ، صد شعر اعتراض
روزنه (مجموعه آموزشی شعر)
شعر پارسی
قصه سنگ و خشت: گزینه شعر
کلید در باز: رهیافت هایی در شعر بیدل
گزیده غزلیات بیدل

چهارشنبه 26 خرداد 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط