loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رضا امیرخانی: آثار خوب ادبیات داستانی دفاع مقدس در محاق!

نویسندگان مرتبط : رضا امیرخانی

رضا امیرخانی گفت: اطلاع‌رسانی نامناسب آثار خوب ادبیات داستانی دفاع مقدس را در محاق نگه داشته و این تلقی را در مخاطب ایجاد کرده است که اثر داستانی خوبی در زمینه دفاع مقدس تولید نمی‌شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، این نویسنده با اشاره به افزایش انتشار خاطره‌نگاریها و زندگینامه‌های داستانی دفاع مقدس گفت: انتشار کتابهایی با موضوع خاطره و زندگینامه داستانی در ژانر دفاع مقدس با توجه به برخی سیاستگذاریها افزایش یافته و به این گونه آثار بیشتر پرداخته می‌شود.

وی افزود: شاید برخی گمان کنند ادبیات داستانی دفاع مقدس کم‌ کار شده یا اینکه دیگر آثار خوبی در این بخش منتشر نمی‌شود. قطعاً چنین فکری اشتباه است چرا که ادبیات داستانی دفاع مقدس در کنار زندگینامه‌های داستانی و سایر ژانرها مسیر رشد و بالندگی خود را طی خواهد کرد.

نویسنده رمان "بیوتن" در ادامه چاپ و انتشار زندگینامه‌های داستانی را نیز ضروری دانست و گفت: این آثار باید در کنار دیگر ژانرها به حیات خود ادامه دهند اما اگر قرار باشد به این ژانر بیشتر توجه و تبلیغات معطوف به این حوزه شود سایر ژانرها مغفول می‌ماند و در دراز مدت آسیبهای زیادی برای ژانر ادبیات داستانی دفاع مقدس خواهد داشت.

امیرخانی در پایان سخنانش گفت: آثار بسیار خوبی در ادبیات داستانی دفاع مقدس منتشر می‌شود اما به دلیل معرفی نشدن ناشناخته می‌مانند و در جامعه و میان مردم نقشی پررنگ پیدا نمی‌کنند. بهتر است اطلاع‌رسانیها را به آثار خاص محدود نکنیم و به همه زمینه‌ها بپردازیم.

رمان‌های منِ او، ارمیا، بیوتن، مجموعه‌ داستانِ ناصر ارمنی، داستانِ بلندِ ازبه، سفرنامه‌ داستانِ سیستان، مقاله‌ بلندِ نشتِ نشا و گزیده‌ یادداشت‌ها به نام سرلوحه‌ها از آثار رضا امیرخانی است که در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

چهارشنبه 26 خرداد 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

مریم صباغ زاده

من با نظر امیر خوانی موافقم. ضمن این که معتقدم در باره ی نقد و معرفی آثار هم سلیقه و نفع ناشران دولتی، دخالت دارد.

26 خرداد 1389

اخبار مرتبط
محصولات مرتبط