loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مخدومی و ‌روحانی شهید

نویسندگان مرتبط : رحیم مخدومی

رحیم مخدومی، زندگی‌نامه روحانی شهید "محمدعلی ملک" را می‌نویسد. این شهید در سن 17 سالگی، فرماندهی گردانی از رزمندگان استان گلستان را در جبهه‌های دفاع مقدس برعهده داشته است.

رحیم مخدومی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار داشت: این اثر در مراحل پژوهشی قرار دارد و براساس مصاحبه با خانواده، دوستان و همرزمان و نوشته‌‌های شهید محمدعلی ملک نوشته می‌شود.

وی با اشاره به محتوای یادداشت‌های روزانه این شهید از عملیات‌ها و اتفاق‌های جبهه‌های جنگ، درباره نحوه تدوین این اثر تصریح کرد: نوشته‌های شهید محمدعلی ملک در کنار خاطرات دوستان و همرزمان وی، متن مستند و جذابی را به وجود آورده و بدون استفاده از عنصر تخیل، این کتاب در قالب خاطره نوشته می‌شود.

مخدومی درباره روحانی شهید محمدعلی ملک گفت: وی از سن 10 سالگی به تحصیل علوم دینی پرداخت و در 13 سالگی به اتهام مبارزه علیه رژیم شاه خائن دستگیر و 2 ماه را در زندان به سر برد. او با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به جبهه‌ها رفت و در سن 17 سالگی به فرماندهی گردانی از رزمندگان استان گلستان منصوب و سرانجام در عملیات کربلای 5 به شهادت رسید.

رمان "مرگ بر مرگ" با برداشتی آزاد از زندگی شهید مرتضی خانجانی، تازه‌ترین اثر منتشر شده رحیم مخدومی، توسط نشر تکا و در قالب مجموعه "صد نویسنده، صد داستان" به چاپ رسیده است.

«جنگ پا برهنه»، «مردان درد»، «نرگس»، «یار کجاست؟»، «معلم فراری»، «چه کسی ماشه را خواهد کشید»، «وقتی پرده کنار رفت»، «پروانه‌های عرصه خبر»، «فرمانده من» و... عناوینی از آثار مخدومی است که پیش از این به چاپ رسیده است و در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

سه‌شنبه 1 تیر 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط