loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«قدیس» ابراهیم حسن‌بیگی

تازه‌ترین رمان ابراهیم حسن‌بیگی با عنوان «قدیس» و در قالب بازنمایی وقایع دوران زمامداری حضرت علی(ع) در دست نگارش قرار گرفت.


ابراهیم حسن بیگی
به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، تازه‌ترین رمان ابراهیم حسن‌بیگی با عنوان «قدیس» و با درون‌مایه داستا‌نی دوران حیات و حکومت حضرت علی(ع) از سوی این نویسنده در دست نگارش قرار گرفته که تاکنون نگارش نیمی از آن به پایان رسیده است.

حسن‌بیگی در ارتباط با این رمان به ایکنا گفت: پس از نگارش رمان «محمد (ص)» به این فکر رسیدم که دوران خلافت و زمامداری حضرت علی(ع) و مسائلی که در این برهه از تاریخ رخ داده است و شباهت بسیاری به شرایط زندگی امروز ما دارد، داستانی را در این ارتباط بنویسم که هم‌اکنون به نیمه رسیده است.

وی ادامه داد: این رمان را نباید زندگی‌نامه و یا داستانی در ارتباط با حضرت علی(ع) بدانیم. داستان من داستان تاریخی نیست، بلکه در این قصه و در بستر زمان سعی کردم در زمینه حوادث تاریخی و نمودی که این حوادث پیدا کرده‌اند به کنکاش در روحیات انسان‌هایی بپردازم که در طول تاریخ نماد حقیقی داشته‌اند و نمی‌توان برای آن‌ها ویژگی خاص منطقه‌ای متصور بود. من با تکیه بر شخصیت حضرت علی (ع) و نیز خطبه‌ها، نامه‌ها و احادیث بر جای مانده از ایشان نمایی از شخصیت کامل ایشان و نیز انسان‌هایی که خطاب ایشان در سخنرانی‌هایشان هستند را ترسیم کرده‌ام.

حسن‌بیگی افزود: قدیس در شرایط امروز و در زمان حال رخ میدهد، اما در طول داستان دائماً در حال رفت و آمد به گذشته و حال است. این داستان را نباید صرفاً داستانی تاریخی بدانیم، بلکه حوادث موجود در آن همانند پازلی است که وقتی در کنار هم چیده می‌شود، ساختار کلی رمان را شکل می‌دهد. آنچه در واقع برای نگارش این رمان برای من مهم بوده رفتار و شخصیت امام علی(ع) بوده است که بسیار برای من حائز اهمیت است.

خالق رمان «محمد» بازنمایی نقش مردم در حکومت اسلامی و نیز میزان احترام حضرت علی(ع) به تصمیم مردم و ارجحیت دادن خواست آن‌ها بر موضوع دیگری و نیز بحث آزادی بیان و نمود آن در سیره حکومتی حضرت با اشاره به حوادث صفین و نیز نوع مواجهه ایشان با خوارج را مهمترین موضوعات و درس‌هایی از زندگی امیر‌المومنین (ع) دانست که در این داستان بازنمایی شده و در قالب وقایعی مرتبط با امروز به مخاطب ارائه خواهد شد.

حسن‌بیگی همچنین گفت: منشور حکومت اسلامی و نیز فرازوفرودهای این حکومت از مهمترین موضوعاتی است که در این داستان تلاش دارم آن‌ها را بازنمایی کنم، در کنار آن هم تلاشم این است که مجموعه دیدگاه‌های حکومت‌داری حضرت امیر (ع) را در این داستان پررنگ کنم تا فراموش نکنیم که حکومت دینی چیست.

وی افزود: من برای نگارش این رمان خودم را در قالب زمان محدود نکرد‌ه‌ام و با توجه به پیچیدگی حوادث و نیز نمود یافتن آن با برخی وقایع دوران معاصر فکر می‌کنم تا دو سال دیگر نگارش اولیه این اثر به طول بیانجامد.

از جمله دیگر آثار ابراهیم حسن‌بیگی می‌توان به ریشه در اعماق، معمای مسیح، چته‌ها، جشن گندم، مروارید ری، شش تن یک فریاد، کمیل، نیکوتر از طلا، عمو جان عباس، سال‌های بنفش، اشکانه، غنچه بر قالی (یکی از 25 جلد کتاب برتر سال 2000 در جهان)، عصر آن روز و تا به آفتاب را نام برد.

آثار مکتوب زیر از این نویسنده در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:
اشکانه
روزگار با ما چه کرد ؟
سالهای بنفش
شته ها و شکوفه ها
عکس روی درخت
فصلی از باران
قهرمانان انقلاب 13 - گلستان در آتش: روایتی داستانی از زندگی شهید محمد جواد باهنر
محمد رسول الله: رمانی براساس داستان زندگی پیامبر اسلام (ص)
مرگ در مرداب
معمای مسیح
چشم ها و گوشها ی شاه
یک مهره کوچک

سه‌شنبه 8 تیر 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط