loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«غریزه مادری» منتشر شد

هشتمین جلد از مجموعه فمینیسم در ترازوی نقد، با عنوان «غریزه مادری» با ترجمه و تلخیص آزاده وجدانی از سوی اداره مطالعات زنان معاونت پژوهشی نهاد دفتر نشر معارف منتشر شد.
عنوان اصلی کتاب «غریزه مادری در مورد فرزندان، عشق و زندگی معنوی» نوشته دافنه دمارنف است که در سال 2004 میلادی در آمریکا منتشر شده است.
دافنه دمارنف Daphne de Marneffe دکترای روان شناسی بالینی و دانش آموخته دانشگاههای هاروارد و برکلی در کالیفرنیاست که در زمینه درمان کودکان و بزرگسالان تجربه دارد. وی در سراسر آمریکا درباره موضوع غریزه مادری سخنرانی کرده است و مقالات متعددی در این زمینه منتشر شده است.
مترجم کتاب وی را در ده فصل خلاصه و ترجمه کرده است که مسأله غریزه مادری، فمنیسم، روان کاوی، عشق و دلبستگی، لذت مادری، دو دلی ما در شدن، مراقب از فرزاندن و وظایف مادری، نوجوانی و ارزش مادری، میانسالی، پدران و نقش پدر در مراقبت بچه ها و ... محتوای فصول ده گانه این کتاب هستند.
دمارنف، نویسنده کتاب «غریزه مادری» می گوید: «یکی از اهداف فمنیسنم در 25 سال اخیر برچیدن آرمان ما در فداکار و از خود گذشته بوده است .... تغییرات عظیمی که به واسطه کنترل باروری و دسترسی به منابع آموزشی و اقتصادی پیش آمد، بالاخره به گونه ای تصور ناپذیر به زنان برای مادری کردن حق انتخاب داد. به نظر او، از آنجا که عرصه های وسیعی از انتخاب ها برای زنان پدیده آمده، علاقه زنان به مراقبت از فرزندان در معرض چالش های جدیدی قرار گرفته است. نویسنده کتاب که خود یک فمنیست است از منظری جدید به نقد فمنیسم و چالش های پیش روی آن می پردازد و میل مادری را امری آشکار، ارزشمند، مهم و مطرح در زندگی زنان معرفی می کند.
«غریزه مادری» در سال 1389 و در 184 صفحه در شمارگان 3 هزار نسخه و به قیمت 22 هزار رسال به همت اداره مطالعات زنان معاونت پژوهشی نهاد دفتر نشر معارف منتشر شده است.
اداره مطالعات زنان و خانواده معاونت پژوهشی نهاد و دفتر نشر معارف در این زمینه تاکنون کتابهای «عریان کردن فمینیسم»، «تأثیر فمنیسم بر دختران در غرب»، «تأثیر فمنیسم بر فروپاشی حکومتها»، «دختران به عفاف روی می آورند»، «دروغ هایی که زنان باور می کنند و حقایقی که آنها را آزاد می کند»، «فمنیسم در آمریکا تا سال 2003»، «فمنیسم؛ راه یا بی راه» و... را منتشر کرده است که همگی در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

سه‌شنبه 15 تیر 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط