loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سرشار و سوره یوسف(ع)

نویسندگان مرتبط : محمدرضا سرشار

حمدرضا سرشار از نگارش کتابی با موضوع بررسی داستانی سوره یوسف از منظر مبانی داستان‌نویسی مدرن خبر داد.
محمد رضا سرشار

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، محمدرضا سرشار، نویسنده و دبیر جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، در ارتباط با این کتاب اظهار کرد: این کتاب در واقع پژوهشی است که از منظر یک داستان‌نویس در ارتباط با وجوه داستانی سوره یوسف انجام داده‌ام و تلاش کردم از منظر اصول داستان‌نویسی امروزی آن را مورد توجه قرار دهم.

وی ادامه داد: این کتاب را به سفارش پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در دست تألیف قرار داده‌ام و به صورت اجمالی این موضوع را در آن بررسی کرده‌ام که قصه‌ در قرآن کریم به چه معنایی است و منظور قرآن کریم از تعبیر احسن‌القصص که به این سوره داده است، چه چیزی است.

وی ادامه داد: این کتاب همچنین در متن خود مقایسه‌ای دارد میان داستان حضرت یوسف(ع) در قرآن کریم با سایر کتاب‌های مقدس و تلاش دارد تا در ادامه عناصر داستانی و نیز درونمایه‌های داستانی این قصه در قرآن را با نگاه داستان‌نویسی امروز مورد توجه قرار دهد که امیدوارم تا پایان سال جاری نگارش آن را به پایان ببرم.

سرشار در نمایشگاه بین‌المللی کتاب امسال همچنین چاپ یازدهم کتاب «مهاجر کوچک» که نخستین داستان نوجوانانه با موضوع دفاع مقدس است را نیز از سوی مؤسسه انتشارات سوره مهر منتشر کرده است.

آثار مکتوب زیر از این نویسنده و منتقد ادبی در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:

• آنک آن یتیم نظر کرده
• حقیقت بوف کور
• راز شهرت صادق هدایت
• عکس انتخاباتی با کت احمدی نژاد یا چگونه یک نویسنده سیاستمدار می شود
• پشت دیوار شب (مجموعه داستان)

جمعه 18 تیر 1389
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط