loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شورجه چه کتاب‌هایی می‌خواند؟

جالب است بدانید این فعال سینما، به کتاب‌های دینی علاقه خاصی دارد و در عین حال از رمان‌نویس‌هایی آشنا و کتاب‌هایی نام می‌برد که آثار آنها بر او تأثیر بسیار گذاشته‌اند.

چهارشنبه 30 تیر 1389

با آغاز فصل تابستان، مجموعه‌ای از کتاب‌ها را به انتخاب چهره‌های محبوب و شناخته شده کشورمان به مخاطبان کتاب و کتاب‌خوانی معرفی خواهیم کرد.

شاید جالب باشد که ببینیم آیا فعالین دیگر حوزه‌ها غیر از نویسندگان، شاعران و اهل قلم، به خواندن کتاب علاقه‌مند هستند؟ و اینکه تا چه اندازه برای مطالعه وقت کافی دارند و اصلا چه کتاب‌هایی را می‌پسندند!

همین سوالات را از "جمال شورجه"؛ کارگردان و تهیه‌کننده شناخته شده سینما نیز پرسیدم. او اگرچه با شور و اشتیاق در ارتباط با حوزه کتاب و کتاب‌خوانی صحبت می‌کرد اما کمبود وقت را عاملی دانست که مانع اصلی او برای مطالعه کتاب‌های دلخواه خود می‌‌شود.

شورجه در ابتدا گفت: قطعا نیاز است که امثال منِ شورجه هم با کتاب همراه باشند. من معتقدم که کتاب حداقل برای تغذیه فکری، روحی و اطلاعاتی خودم لازم است.

علاقه خاص شورجه به کتاب‌های دینی و عرفانی
این کارگردان سینما، علاقه خاص خود را مربوط به مباحث عرفانی و معارف دینی عنوان کرد امْا تأکید داشت: به هر حال حوزه کاریم مربوط به سینماست که این امر الزام می‌کند که از تازه‌‌ترین آثار مربوط به سینما، رمان، داستان و هرچه که در این زمینه چاپ می‌شود مطلع باشم و در صورت امکان بخوانم.

برخلاف میلم، چندان وقتی برای مطالعه ندارم
این فعال عرصه سینما که این روزها تهیه‌کنندگی فیلم سینمایی "آسمان هشتم" را بر عهده دارد، به گفته خود دو سالی است که نتوانسته به طور مناسب به مطالعه بپردازد؛ چرا که تأکید می‌کند: حقیقتا من دو سالی است که به شدت درگیر فیلمنامه هستم و به خاطر کارم، روزی نیست که حداقل یک فیلمنامه تازه را نخوانم. بنابراین توفیق کتاب‌خواندن به صورت عمیق را چندان پیدا نمی‌کنم و تنها کتاب‌های مختلفی که از ناشران مختلف به دستم می‌رسد را تورقی می‌زنم.

خواندن کتاب‌های دینی را وظیفه‌ام می‌دانم
شورجه خواندن کتاب‌های مرتبط با مباحث دین و تاریخ دین را وظیف خود می‌داند و اظهار امیداواری می‌کند که حداقل زمانی را بتواند صرف کتاب‌های مورد علاقه خود کند.

مهمترین کتاب‌هایی که شورجه خوانده...
جالب است بدانید که شورجه، علاقه زیادی به آثار منتشر شده در حوزه ادبیات دفاع مقدس دارد و در این رابطه مهمترین و بهترین کتاب‌هایی را که خوانده در این عرصه می‌داند و می‌گوید: کتاب‌های "احمد احمد"، "خاطرات عزت‌شاهی"، "دا" و... از جمله آثاری است که به نحوی بر من تأثیر گذاشته است.

رمان‌نویس‌های مورد علاقه کارگردان چه کسانی هستند؟
علاوه بر این، کارگردان "حماسه مجنون"، به رمان خواندن هم علاقه خاصی دارد و در این رابطه از نویسندگانی همچون امیرحسین فردی و رمان "اسماعیل" او و آثار زنوزی جلالی نام می‌برد.

و پیشنهاد شورجه...
کارگردان "شب دهم"، آخرین اثری را که خوانده، پیشنهاد داد و گفت: معتقدم که نسل جوان نیاز است که مجموعه خاطرات "دا" را بخوانند چرا که جانفشانی‌های نسلی را نشان می‌دهد که برای صیانت از انقلاب همه کار کردند.
جمال شورجه همچنین در پایان این گفت‌و‌گو گفت: من کتاب‌هایم را در قفسه کتابخانه‌ام زندانی نمی‌کنم و آنها را پخش می‌کنم تا دیگران هم بخوانند.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط