loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«همسرگزینی» در راه است

کتاب «همسرگزینی» به قلم حجت‌الاسلام علی نصیری تدوین و از سوی نشر معارف در آستانه چاپ قرار گرفت.



شنبه 2 مرداد 1389

حجت‌الاسلام علی نصیری، مدیر مؤسسه معارف وحی و خرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از تدوین کتاب همسرگزینی خبر داد و گفت: همسرگزینی جدیدترین اثر در حوزه ازدواج جوانان است که با رویکردی دینی و اجتماعی به بررسی مشکلات پیش‌روی جوانان در امر ازدواج می‌پردازد.

وی با بیان این‌که تدوین این اثر به پایان رسیده و از سوی نشر معارف منتشر خواهد شد، افزود: برخی از مسایل نظیر سن ازدواج جوانان در کشور، وضعیت جوانان پیش از ازدواج، آفات پیش از ازدواج و آمار سازمان جوانان بر اساس تحقیقات گسترده در این نوشتار بررسی شده‌اند.

حجت‌الاسلام نصیری، اصل حکمت ازدواج یا شور همسرخواهی، مبانی ازدواج همچون فرهنگی و روان‌شناختی، ارائه راه‌حل‌های موجود، همسر شایسته، تشویق دین اسلام به ازدواج و طرح نظریات بودیسم و مسیحیت درباره ازدواج و همچنین موانع ازدواج را از فصل‌های اصلی این اثر برشمرد و اظهار داشت: فصل نخست این نوشتار دارای مباحثی نظیر «همسر خواهی چرا؟، حکمت ازدواج و برخی بحث‌های دینی و قرآنی در ارتباط با ازدواج» است.

وی با بیان این‌که ویژگی‌های همسر شایسته بدون توجه به شعارهای موجود در متن جامعه و با در نظر گرفتن موارد فرهنگی و اجتماعی در این اثر تشریح شده است، خاطرنشان کرد: امروزه یکی از نگرانی‌های جوانان یافتن همسری شایسته است که در این کتاب شش راه حل همچون عدم آشنایی پیش از ازدواج یا عشق‌های مجازی، عدم ازدواج موقت پیش از ازدواج، ازدواج فامیلی و دانشجویی و اصل تحقیق و پژوهش برای یافتن همسری شایسته مطرح شده است.

عضو هیات رییسه انجمن قرآن‌پژوهان حوزه علمیه قم در پایان ابراز داشت: کتاب همسرگزینی با جنبه کاربردی و رویکردی دینی و بیان نمونه‌هایی از ازدواج‌های موفق در تاریخ اسلام در 150 صفحه از سوی نشر معارف به زودی منتشر می‌شود.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط