loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«قرآن‌شناسی» شهید مطهری

نویسندگان مرتبط : مرتضی مطهری

کتاب «قرآن‌شناسی» از مجموعه چهل جلدی چلچراغ حکمت به کوشش حجت‌الاسلام علی نصیری از سوی کانون اندیشه جوان منتشر شد.



یکشنبه 3 مرداد 1389

حجت‌الاسلام علی نصیری، مدیر مؤسسه معارف وحی و خرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از انتشار کتاب قرآن‌شناسی از مجموعه چهل جلدی چلچراغ حکمت از سوی کانون اندیشه جوان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی خبر داد.

وی افزود: مجموعه چهل جلدی «چلچراغ حکمت» شامل چهل موضوع در رابطه با آرا و اندیشه‌های شهید مطهری است که هر عنوانش با موضوع و قلم نویسنده‌ای متفاوت از فضلای حوزه و دانشگاه بر مبنای آرا و اندیشه‌های آیت‌الله شهید مطهری به رشته تحریر در آمده است.

حجت‌الاسلام نصیری خاطرنشان کرد: شهید مطهری و عشق به قرآن، دیدگاه‌های شهید مطهری در حوزه اعجاز قرآن،‌ مباحث جایگاه قرآن و جاذبه قرآن و مبانی فهم و تفسیر قرآن از فصل‌های اصلی قرآن‌شناسی شهید مطهری است که در مبانی فهم و تفسیر قرآن، شهید مطهری با پدیده التقاط و انحرافات حوزه تفسیر به مقابله پرداخته‌ است.

وی اظهار داشت: کتاب قرآن‌شناسی با آن‌که تنها در 80 صفحه تنظیم و ایده‌ها و افکار قرآنی شهید مطهری در آن به صورت گزیده آورده شده، اما روح قرآنی شهید مطهری در آن به تصویر کشیده شده است.

خاطرنشان می‌شود: از عناوین و نویسندگان جلدهای مجموعه چهل جلدی چلچراغ حکمت می‌توان به
کتاب‌های «تمدن اسلامی» به قلم محمدباقر پورامینی، «پوشش و حجاب» نوشته علی محمدی‌آشنایی، «جوان» به کوشش رضوانی‌نسب، «عدالت اجتماعی» از نجمه کیخوا و «سیاست و حکومت» اثری از محمدحسن قدردان قراملکی اشاره کرد.

همچنین کتاب‌های «اهل‌بیت(ع)» از اکبر پیروی، «حماسه عاشورا» به قلم محمدباقر پورامینی، «عقلانیت» نوشته سید محمدعلی داعی‌نژاد، «تحجّر» به کوشش سیدرضا پلور، «ایمان» تالیف سید محمدعلی داعی‌نژاد، «مهدویت» کاری از بهروز محمدی، «انسان‌شناسی» از حسن اسماعیل‌پور نیازی و «جهان‌بینی و شناخت» نوشته حسن پناهی آزاد، از دیگر عناوین مجلدات این مجموعه‌اند.

گفتنی است، مجموعه چهل جلدی «چلچراغ حکمت» به مبلغ شصت هزار تومان از سوی کانون اندیشه جوان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بازار نشر عرضه شده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط