loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جریان‌شناسی بهائیت

دفتر سی و پنجم از پرسش ها و پاسخ های دانشجویی با عنوان «جریان‌شناسی بهائیت» نوشته علیرضا محمدی از سوی دفتر نشر معارف منتشر شده است.

پنجشنبه 7 مرداد 1389

دفتر سی و پنجم از پرسش ها و پاسخ های دانشجویی با عنوان «جریان‌شناسی بهائیت» نوشته علیرضا محمدی از سوی دفتر نشر معارف منتشر شده است.
این کتاب بخشی از سئوالات حوزه اندیشه سیاسی، تاریخ معاصر و آشنایی با تاریخ و عمل بهائیت است که از سوی علیرضا محمدی، پژوهشگر معاونت آموزش و تبلیغ دفتر نهاد رهبری در دانشگاه ها، به آن پاسخ داده است.
سئوالات این کتاب در سه بخش تنظیم و پاسخ داده شده است. بخش اول به پیشینه تاریخی بهائیت و سئوالاتی درباره عوامل و زمینه های پیدایش بهائیت، نقش استعمار، یهود و صهیونیسم، روابط رژیم پهلوی و بهائیت، رویکرد مردم ایران به بهائیت، انجمن حجتیه و فعالیت آن در مقابل بهائیت و مواضع امام خمینی(ره) درباره انجمن حجتیه از جمله موضوعاتی است که پاسخ های منطقی و مستدلی به آنها ارائه شده است.
نویسنده در بخش دوم این کتاب، به جمهوری اسلامی ایران و مسأله بهائیت پرداخته است علل مقابله با بهائیت، شیوه‌های بهائیت در مظلومیت نمایی در ایران و خطر نفوذ مجدد بهائیان و شیوه های تبلیغی این جریان انحرافی و خرافی را بررسی می کند.
ایدئولوژی بهائیت عنوان بخش سوم کتاب است که محقق کتاب در آن، به سئوالاتی درباره آموزه های اعتقادی بهائیت، نقد عقاید بهائیت، دیدگاه های بهائیت درباره سیاست و علل طرد بودن این فرقه از دیدگاه اسلام و مسلمانان پاسخ داده است.
«جریان شناسی بهائیت در 304 صفحه، تیراژ 5000 نسخه و قیمت 3000 تومان و در قطع رقعی از سوی دفتر نشر معارف منتشر شده است.
دفتر نشر معارف پیش از این، پرسش ها و پاسخ هایی را با عناوین خدا شناسی، فرجام شناسی، راهنما شناسی، امام شناسی، قرآن شناسی، دین شناسی، پرسش ها و پاسخ های برگزیده، حکومت دینی، ویژه ماه مبارک رمضان، احکام خمس، عرفان و تصوف، ادیان و مذاهب، ویژه ماه محرم،شفاعت و توسل، دین و سیاست، رساله دانشجویی، احکام روزه، احکام نگاه و پوشش، احکام تقلید و بلوغ، توصیه ها و پرسش ها و پاسخ ها در محضر آیت‌الله جوادی آملی، احکام ازدواج، احکام موسیقی، مجلس خبرگان و رهبری، پیامبر اعظم(ص)؛ سیره و تاریخ، روابط پسر و دختر، راز آفرینش، مهدویت (پیش از ظهور)، مهدویت (دوران ظهور)، اختلالات رفتاری، احکام وضو، غسل و تیمم، اهل سنت واقعی، احکام ویژه بانوان، احکام روابط زن و شوهر و همسرداری، احکام اعتکاف، تفسیر آیات برگزیده( دو جلد)، «چرا دین اسلام، چرا تشیع»، مراحل عرفان و... را منتشر کرده است.
برای تهیه کتابهای فوق می‌توانید از طریق سایت پاتوق کتاب (www.bookroom.ir) و فروشگاههای دفتر نشر معارف (تهران 88911212-021) و (قم 7735451-0251) و (دفتر مرکزی 7744616-0251) اقدام نمائید.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط