loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نقد پیامدهای مهدکودکها

این کتاب ترجمه کتاب who will rock the cradle حاوی تعدادی مقاله درباره پیامدهای ناشی از سپردن کودکان به مهد کودک هاست.

جمعه 8 مرداد 1389

این کتاب ترجمه کتابی درباره پیامدهای ناشی از سپردن کودکان به مهد کودک هاست. مجموعه مقالات این کتاب نوشته یازده تن از نویسندگان اندیشمند و فعالان مهدکودک های غربی است که در سالهای اخیر به رشته تحریر در آمده است.
این کتاب درصدد بیان تأثیر نگرش فمنیستی بر کمرنگ شدن نقش همسری و مادری در بین دختران جوان است.
جریان فعال فمنیستی و جنبش رهاسازی زنان از ایفای نقش خانوادگی با عنوان همسر و مادر، دختران را تشویق می کنند تا با اولویت قائل شدن برای تحصیلات و اشتغال با هدف کسب موفقیت های اقتصادی و اجتماعی، ازدواج را به تأخیر اندازد و پس از ازدواج نیز فرزند آوری را به سالهای پایانی باروری خود واگذارند و پس از تولد فرزند خود نیز مسئولیت و تربیت فرزند را به مهدکودکها بسپارند.
در این کتاب روانشناسان، جامعه شناسان و اقتصاددانان آمریکایی، پیامدهای ناشی از سپردن نوزادان و کودکان به مهدکودکها را در آن کشور بررسی و نقد کرده اند.
این کتاب برای خانواده ها و خصوصا آنانی که برای کودکان این مرز و بوم دل می سوزانند و نیز محققان مسائل زنان و مسائل خانواده می توانند راهگشا باشند.
کتاب «چه کسی گهواره را تکان خواهد داد؟ » از چهار فصل تشکیل شده است که الگوی فمنیستی مراقبت از کودکان، مهد کودک، کیفیت، نگاه کودک، نظریه های روانشناسی و مهد کودک و اقتصاد و مهد کودک عناوین فصول چهار گانه این کتاب هستند.
این کتاب به همت سمانه مدنی و آزاده وجدانی ترجمه و تلخیص و به همت اداره مطالعات زنان و خانواده معاونت پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در 159 صفحه، تیراژ 3000 نسخه و قیمت 1900 تومان در قطع رقعی روانه بازار نشر شده است.
دفتر نشر معارف در این زمینه تاکنون کتابهای «تأثیر فمنیسم بر دختران در غرب»، «تأثیر فمنیسم بر فروپاشی حکومتها»، «عریان کردن فمینیسم»، «دختران به عفاف روی می آورند»، «دروغ هایی که زنان باور می کنند و حقایقی که آنها را آزاد می کند»، «فمنیسم در آمریکا تا سال 2003»، «فمنیسم؛ راه یا بی راه» و... منتشر کرده است.
برای تهیه کتاب فوق می‌توانید از طریق سایت پاتوق کتاب (www.bookroom.ir) و فروشگاههای دفتر نشر معارف (تهران 88911212-021) و (قم 7735451-0251) و (دفتر مرکزی 7744616-0251) اقدام نمائید.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط